Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is goed rekenen te leren?

Ik bedoel hiermee: wanneer je altijd al slecht bent geweest in rekenen van kinds af aan, en je wilt het nu echt goed kunnen, is het dan nog aan te leren of is het zo, dat als het je niet ligt, je het ook nooit goed zult kunnen?

Toegevoegd na 12 minuten:
Nou behoor ik ook tot de generatie die met de rekenmachine is opgevoed, dus dit heeft het ook niet bevorderd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
873
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoofdrekenen is een nuttige vaardigheid die in nederland te snel verloren raakt.
als je ziet hoe serieus men praat over een berg van 2km hoog in nederland kun je concluderen dat men nauwelijks meer kan rekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het zuiden is er een redelijk hoge berg, maar ben de hoogte even vergeten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja 300 meter in Limburg, hoogste punt in Nederland, en dat is een berg?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt het sterk verbeteren door veel te oefenen. Er is zelfs een geval bekend van een man die op school heel erg slecht was in rekenen maar op een gegeven moment besloot een rekenwonder te worden. Door dag in dag uit urenlang te oefenen is hij inderdaad een rekenwonder geworden. Hij heeft toen ook hersenonderzoeken ondergaan en daar bleek toen ook uit dat het gedeelte in de hersenen dat met rekenen te maken heeft veel en veel groter was dan bij andere mensen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow dat is wel echt super om te lezen! ik denk ook dat inderdaad oefenen het meeste op gaat brengen :)

Andere antwoorden (2)

Goed tafeltjes leren. Hoeft niet van 1 tot 10 maar kan ook van bijv. 21.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je veel hoofdrekenen gebruikt wordt het vanzelf makkelijker. Gewoon veel oefenen dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding