Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb de drang om dingen te doen die ik eigenlijk niet wil doen, en nare gedachtes. Ben ik ziek?

Bijvoorbeeld als een tijdschrift half op de tafel ligt, dan denk ik: ach, laat mar liggen! Maar dan moet ik hem van mezelf terugleggen. En als ik dan naar boven ga, dan ben ik binnen 5 minuten weer beneden om hem goed te leggen. Een van mijn oma's is overleden aan kanker. Als ik bij mijn nog levende oma ben en ze brengt me wat drinken zeg ik gewoon dankje, maar dan denk ik: ik hoop dat je morgen kanker krijgt! Terwijl ik daar niks van meen en ze is hartstikke lief en ik wil niet zo denken! Ben ik ziek?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je echt hoopt dat je oma kanker krijgt dan ben je ziek ja. Als je dat op t ene moment denkt en op 't andere moment juist het tegenovergestelde kan het zijn dat je impulsief reageert of je hebt een persoonlijkheidsstoornis..

Of je werkelijk dit wil ,geloof ik niet! Het zou onbewust een bescherming kunnen zijn voor jezelf. ANGST om te verliezen, geen controle hebben over de dingen en omstandigheden. Vaak twijfelen en proberen het zeker te weten, dan komt het: MAAR TOCH??? Ik geloof niet dat je ziek bent!!! Maar angst heeft om te verliezen,wat het ook mag wezen. Controle willen behouden niet tegen het onverwachtse kunnen ,ga zomaar door. ervaring!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100