Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe kan ik mijn leven wat op orde brengen?

Ik wordt echt gek van mezelf..
Deze week is er al heel wat kwijt geraakt.
Mijn sleutel , etui , mobiele telefoon , noem maar op..
Dit gebeurd nou altijd , ik raak wat kwijt en later lijkt het gewoon
In m'n tas of kluis te zitten.*schaam*
dan wordt er wel gezegd van ; let beter op je spullen of wees wat geordener maar daar wordt het juist niet beter van.
Het lijkt wel dat hoe meer ik er op let hoe erger het wordt.

Heeft iemand tips/trucs??
Of wat kan de oorzaak zijn dat ik dit eigelijk altijd wel gehad heb?
Xx

Weet jij het antwoord?

/2500

ik leg al mijn spullen die ik nodig heb, mocht ik vertrekken van huis, altijd standaard op 1 plek.. mijn sleutels, peuken, portemonnee, telefoon, zonnebril op het dressoir. zodat ik niet alles nog eens bij elkaar hoef te zoeken als weg wilt, want geheid dat ik dan iets vergeet! als ik in de auto zit, ligt alles standaard in het middenconsole of in de deur. zodat ik opnieuw alles als 1 geheel zie liggen en niets vergeet als ik de auto verlaat. Op het werk precies zo.. een vaste plek. Probeer dus alles op 1 plek te leggen, zodat je niks vergeet, aangezien je alles in keer ziet liggen! even wennen, maar het werkt, ook voor jou :) stop ook met het vragen om je heen, waar je spullen liggen. Tenzij je zeker weet overal gekeken te hebben. dit is namelijk onnodig want uiteindelijk vind je het toch wel blijkbaar en een teken van luiheid die je doel om meer geordend te leven niet ten goede komt. :) succes!

Ordelijkheid en netheid moet je oefenen. Net zo lang herhalen tot het een tweede natuur wordt. Doe het een maand of drie elke dag bewust, dus altijd er om denken dat je ordelijker wilt worden. Als je dat drie maanden volhoudt, zit het er in gebakken en ben jij ook niet meer zo vaak je spullen kwijt. En verder... elk mens is zo nu en dan afgeleid en vergeet waar ie zn spullen laat. Oók de meest ordelijke mensen. ;-)) Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100