waarom voel ik me rustiger worden door de geur van mijn kussen (slaapkussen)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.4K

Het beste antwoord

Geur is belangrijk voor het ervaren van emoties/gevoelens. Geuren kunnen ook heel sterke herinneringen oproepen.
Kennelijk geeft de geur van jouw kusesn je een rustig gevoel: je associeert het met bijvoorbeeld lekker slapen, warmte, geborgenheid, veiligheid.

Meer info over wat geur met je doet:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/43101-geur-is-vooral-emotie.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het geeft je een vertrouwd gevoel. Je voelt je minder alleen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bed betekend rust voor de meeste mensen, natuurlijk heeft jou bed/kussen ook een geur, door de geur te ruiken leg je de link met je bed en dus rust. Dat kan een reden zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat die geur je herinnert aan zalige slaapuurtjes. Je lichaam ontspant zich al met de gedachte aan de komende rust en slaap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op bed liggen betekend over het algemeen dat je wilt gaan slapen. Dus die link heb je automatisch al gelegd.
Net zoals je op het toilet die spieren loslaten zodat je de behoefte kunt doen.