Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

wie kent een interne therapie voor mensen met burn-out of chronische vermoeidheid?

Een tijd terug hoorde ik van iemand die (in het oosten van het land) een therapie ging doen van enkele weken in verband met chronische vermoeidheidsklachten en persoonlijkheids stoornis/klachten.
Ik kan er echter niets van vinden op internet. Heeft iemand een idee waar dit kan zijn? Alvast bedankt voor het meedenken!!

Toegevoegd na 1 minuut:
Het betreft een reguliere instelling/therapie, dus geen alternatieve geneeswijzen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik weet niet of je deze wil zeggen, maar onderaan deze pagina vind je een instelling waar je opgenomen kan worden met burn-out. Ik zet hier speciaal de link naar de hele pagina omdat er nog veel andere interessante info over burn-out op staat. http://wiki.obdeventer.nl/index.php/Dossier_Burn-out Hopelijk ben je er iets mee.

Een interne therapie met professionele hulp kun je niet zelf op poten zetten. Daar heeft uw een verwijzing voor nodig van uw psychiater of huisarts. Als de problemen zo dusdanig heftig zijn en uw kan er niet met 1 gesprekje per week met een psychiater uitkomen. Dan kan uw dit overwegen. Daarbij is er inderdaad ook nog een crisis-opname mogelijk. Maar dan moet het echt te ver oplopen. Een gevaar voor uw zelf zijn of voor anderen. (Met andere woorden: totaal geen uitweg meer zien in het leven). En dan hangt de duur af van de ernst van uw probleem. Uw kunt dan inderdaad even 4 dagen "rust" krijgen. Maar dan legt uw wel uw lot in hun handen als het waren. Zei bepalen wanneer uw naar huis mag. En dat wens ik niemand toe. Uw kunt beter naar uw huisarts gaan als uw geen hulp heeft. En hem alles zo duidelijk mogelijk vertellen. Als het een goede huisarts is. Komt hij echt wel met een passende oplossing.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100