Sterker nog, je kunt herstellen tot een beter en bewust mens die een hoop zelfkennis heeft opgedaan gedurende de moeilijke herstelperiode gedurende de burnout! Je leert namelijk op de "harde manier" waar je grenzen liggen. Als je vervolgens professionele hulp en 'de wil om te veranderen' hebt kun je je leven zo ombuigen dat je niet in dezelfde valkuil terecht komt. Je bent dan de rest van je leven een zelfbewuster persoon!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal correct! Dikke plus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dit geheel waar. Ik denk dat jezelf eerst goed moet leren kennen voor je een burnout kan oplossen. Dit is echter zwaar, maar laat wel zien waar je steeds de fout in gaat!
Dank voor je reactie!

Andere antwoorden (3)

Ja dat is mogelijk, maar bij iedereen weer verschillend.Is afhankelijk van veel factoren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
EEN BURNOUT IS:

Burn-out wordt ook wel het Emotional Exhaustion Syndrome genoemd. Bij een burnout is uw vermogen om van lichamelijke en geestelijke vermoeidheid te herstellen sterk verminderd of verloren gegaan. Helder en systematisch denken, en het verwerken van emoties zijn hierbij verzwakt. In veel gevallen is de rek eruit, alsof er iets is geknapt. Mensen met aanleg voor een burnout hebben vaak de neiging om in tijden van stress juist door te gaan en stellen weinig grenzen. Een burn-out is niet, zoals veel mensen denken, werk gerelateerd maar is een combinatie van genetische aanleg, karakter en omgevingsfactoren.

KAN JE HERSTELLEN?

Je kan hellaas nooit helemaal 100% herstellen :(

Ik wens je veel sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor maar je kan WEL herstellen! Het kost tijd maar het kan zeker wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw uit de duim antwoord is de grootste onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou... ik zak gewoon helemaal terug in mijn burn out zeg!! het ging net zo goed!!!! ik ben zooo blij dat dit niet klopt gewoon. voor mij is er nog hoop!!! YESSS!!!! het eerste klopt (al is een bronvermelding wel zo netjes als je een tekst van het internet trekt) maar je ena laatste zin slaat echt nergens op, sorry
Ja, dat is zeker mogelijk en als je via de huisarts goede begeleiding kunt regelen dan is het zelfs mogelijk om te voorkomen dat je weer in dezelfde 'val' loopt! Verwacht alleen niet dat het van de een op de andere dag kan. Het kost tijd!