Zijn er antidepressiva de de gevoelens echt verminderen ?

Ik gebruik bepaalde antidepressiva maar deze blokkeren de gevoelens niet echt, het helpt niet ik gebruik ze nu onderhand al een jaar en heb hiervoor al meerdere soorten geprobeerd zonder succes. weet iemand medicatie die de gevoelens wel onderdrukt of verminderd. Natuurlijk is het soort medicatie afhankelijk per persoon heeft iemand hier ervaring mee of opleiding?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.6K

Antwoorden (6)

Ik heb zelf ook antidepressiva gebruikt. Ik deed dat overigens wel via de huisarts. De huisarts begon me zo licht mogelijk te geven maar van die eerste medicijnen werd 't bij mij ook niet beter. Ik heb dat aan de huisarts verteld, na 3 maanden voelde ik me nog vreselijk. Zij schreef me toen een ander (zwaarder) middel voor en die begon na een maand al invloed te hebben. Al merkte ik er eigenlijk niets van, dit had ik pas achteraf in de gaten.
Mijn advies is dan ook; geef het aan bij je huisarts, het gaat je echt helpen.

Heel veel sterk

Ps: ik ben er inmiddels weer helemaal af, na 2,5 jr gebruik ongeveer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je zelf al schrijft: dat is per middel en per persoon heel verschillend, dus ik denk dat je niks hebt aan de ervaringen van anderen. Je zult zelf, en uiteraard in overleg met je huisarts/specialist, moeten uitproberen.
Misschien moet je de dosering ophogen, maar: alleen in overleg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door het gebruik van prozac vlakken je emoties af, al merk je na een aantal jaren het effect minder, dus moet de dosis verhoogd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een zeer goed middel dat ik mijn clienten aanbeveel is
Kira® Forte Sint Janskruid Li 160, 450mg. Het is een natuurlijk product, zonder bijwerkingen en niet gevoelsafvlakkend. Op Google vind je veel info.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anti depressieve werken naar mijn weten maar een half jaar, omdat ze de serotonine synthetisch aanvullen, waardoor de stofjes in je hersennen weer enigzins in balans komen. Maar na een half jaar werkt dit niet meer, uiteindelijk zullen je hersennen dit ook weer zelf moeten gaan doen. Antidepresieva zijn ook alleen maar zinvol in combinatie met therapie, nooit als opzichzelf staand medicijn. De beste medicatie is sporten. Dit is wetenschappelijk bewezen effectiever dan antidepresieva. Tijdens sporten maak je een stofje aan, endorfine, dit maakt gelukkiger. Daarbij heeft sporten het effect dat je onder de mensen, of op zijn minst de deur uit komt en iets hebt om trots op te zijn. Dit alles heeft een langduriger, blijvender effect dan medicijnen.
Verder zou je eventueel sint janskruid kunnen proberen. Dit is een homeopathiesche anti deprsieva en blijkt erg goed te werken. Kleine kanttekening is wel, dat ondanks dat het homeopathisch is, het niet mag gebruiken in combinatie met beta blokkers en grapefruitsap. En als je medicijnen krijgt voorgeschreven je wel benoemd als je dit gebruikt. Je kunt het gewoon kopen bij de drogist.

(Als je wilt stoppen met je huidge medicijnen moet je dit altijd overleggen met je huisarts cq psychiater en niet op eigen houtje.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke...dankjewel voor de aanvulling. helpt het dan ook echt, of werkt het middel dan meer als placebo?
Ik las laatst ergens iets over Sint-Janskruid. Werkt vaak beter dan Prozac. Dit al keer geprobeert?