Ik ben de afgelopen jaren erg gepest en heb veel zelfmoordneigingen. Heb het gevoel dat niemand me waardeert zoals ik ben

Maar de ggz stelt mijn bezoek aan een psygoloog steeds uit. Ik heb het hier erg moeilijk mee, wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt toch zelf naar een psycholoog stappen. je bent niet afhankelijk van het ggz hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en wie ben jij? Sorry maar mede door mijn verleden vertrouw ik bijna niemand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet je zinnen meer op dat je met een psycholoog wilt praten Ik vind het wel een beetje apart eerlijk gezegd, als iemand zegt; ik heb zelfmoordneigingen wimpelen ze dat niet zomaar af maar gaan ze er fanatiek mee bezig!
flyingcrow
12 jaar geleden
Ik wens jou heel veel sterkte,
Ook ik zat in het verleden met de vraag of mijn leven wel zin had,niemand begreep mij of waardeerde me zoals ik was, ik werd ook gepest ,dat leven is erg veranderd,met een lief gezin en een vriendenclub waar ik nooit van durfde dromen toen ik nog jong was,Maar ja, nu zit je met dat rotgevoel. Maar blijf aan de bel trekken voor hulp,en verlies de moed niet,ook jou leven kan ten goede veranderen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer algemeen maatschappelijk werk
dan heb je ook minder kans dat je steeds een ander hebt en die hebben ook geen lange wachttijden. enne, mocht je met medicijnen gaan beginnen: zorg dan dat je de eerste paar weken iemand hebt de er voor je is, want de eerste tijd verergeren de gevoelens
luna400
12 jaar geleden
ga echt naar de huisarts en bespreek met hem hoe je je voelt als hij je niet serieus neem ga naar een andere ,maar zoek echt hulp ,ik heb zelf een overdoses tabl genomen paar jaar terug spoed opname enz ,met 4jaar psychische begleiding er door gekomen en achteraf vind ik t zo dom dat ik dat gedaan had .ik vind dit heel erg voor jou, is het niet mogelijk om met je ouders te praten ? ik wil best prive je proberen te helpen hoor ,ik ben niet zo jong meer ,genoeg ervaring op dit vlak .ik denk dat iedereen je hier zou willen helpen .je komt er wel uit hoor met de juiste hulp ,hoe lang loop je hier al mee rond ?sterkte
luna400
12 jaar geleden
hou van jou .hoi ik wou toch nog even vragen ,ben je inmiddels terug naar de dokter geweest? maak me wel een beetje zorgen om jou .kop op he ,voor alles is een oplossing te vinden hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik was daar al geweest maar die stuurde me door naar de ggz en daar sta ik nu al lang in de wacht

Antwoorden (12)

Als ik jou was zou ik bellen en duidelijk aangeven dat je zelfmoordneigingen hebt. dat je echt zo snel mogelijk hulp nodig hebt. heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vervelend voor je dat je zo gepest bent. Dit moet erg moeilijk voor je zijn, en ik begrijp precies wat je voelt. Vraag eens waarom de ggz jou bezoek aan de psycholoog steeds uitstelt? Jij hebt het recht om te praten met een psygolooch zonder daar lang op te wachten. Ga eens zelf langs bij de desbetreffende psygoloog. Tot die tijd kun je misschien ergens anders praten? Zit je op school? ( Het is nu vakantie maar na de vakantie) kun je praten met een maatschappelijk werkster, de meeste scholen hebben die wel. En denk nooit dat je niets waard bent! Echt! Als jij jezelf al niks waard vind, wat zouden andere dan van je vinden? Zet die gedachte uit je hoofd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar je huisarts, leg je probleem met ggz uit en laat hem/haar je doorsturen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een vader in de hemel die jou gemaakt heeft en jou ten volle waardeert zoals jij bent. Praat met hem, hij luistert naar je. Vraag hem om hulp, hij houdt namelijk zoveel van jou. Ik zal ook voor je bidden. Sterker nog, ik kreeg vanochtend heel sterk het gevoel dat er iemand ergens in Nederland was die zelfmoord neigingen had. Ik heb geen idee waarom ik daar ineens zo sterk aan moest denken, ik heb dat soort gedachtes echt nooit. Op dat moment heb ik gebeden voor die persoon ergens in Nederland, en ik denk dat jij dat geweest moest zijn. Ik bid voor je. (Daniëlla, 16 jaar)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er hebben wel meerdere mensen in Nederland zelfmoordneigingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch tof als een meisje van 16 jaar voor ji bid :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Dromer, je hebt gelijk hoor. Het zou ook kunnen dat ik dat sterke gevoel niet kreeg voor houvanjou13 maar voor iemand anders. Toch denk ik dat het voor houvanjou13 was omdat ik deze vraag ineens zag op GoeieVraag en ik verder die dag niks gehoord had over zelfmoord (en ik hoor hier ook eigenlijk bijna nooit iets over). Dus ik vond het opmerkelijk dat ik ineens dit bericht zag van houvanjou13. Voor mij was dat het teken dat ik voor houvanjou13 had gebeden eerder die dag.
Jeetje wat heftig,ieder mens is waard dat hij/zij leeft en heeft recht op respect!!Ik denk dat jij dringend hulp nodig hebt om je zelfbeeld wat meer te gaan waarderen.Als je zeker voelt van je zelf en dat ook uitstraalt gaat je omgeving ook anders met je om.
Via je Huisarts kun je een doorverwijzing vragen voor een psycholoog.Heel veel sterkte!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik Ben al naar de huisarts geweest en die verwees me door naar de ggz
Ik heb me net zoals jou gevoeld, 3 jaar geleden.
Ik wilde echt alleen nog maar dood, om van alles af te zijn.
Maar je moet juist door gaan met vechten, net zolang totdat je hebt gewonnen. Zie het maar als een storm op zee: er blijft maar water in de boot komen, je word dood van het lawaai en nergens is land te zien, alleen metershoge golven. Alles gaat fout, je zeil scheurt en je roer ben je ook al uren kwijt. Maar geloof me, je komt weer in rustiger water. Dit klinkt misschien erg weird maar het is echt waar. Dan komt het land weer in zicht, drogen je kleren op en kan je op het strand ergens op Fiji gaan liggen.
Maar als je opgeeft word het alleen maar erger, het houd echt niet zomaar op. Als je gelooft in leven na de dood, die plek is echt niet mooier (in ieder geval, daar geloof ik in) Je zal enorme spijt hebben dat je je leven hebt opgegeven, zo vroeg al.
Je moet blijven vechten, daarna word de wereld met de dag mooier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel mooi verwoord, dromer! Precies zoals ik het ook ervaren heb. Je komt idd altijd weer in rustiger water, hoe lang het soms ook lijkt te duren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebben jullie je hier zelf uit geknokt of ben je hulp gaan zoeken. Sommige mensen redden het niet alleen en dan moet je net als een verdrenkeling die reddende hand pakken.
Waar je die reddende hand kunt vinden is al op verschillende manieren antwoord op gegeven.
oef wat heftig voor je.

het lijkt me tijd voor de GGZ om eens uit te leggen waarom er geen haast achter zou moeten zitten.

maar..... je niet afhankelijk van de GGZ hoor. je huisarts kan je ook verwijzen naar een psycholoog.
ook is het mogelijk om een psycholoog te bellen en het kort voor te leggen. dan kan je naar je huisarts om te zeggen hoe en wat zodat deze een verwijsbrief kan schrijven. zo heb je zelf de regie over bij wie je terecht kan om te praten (je moet elkaar wel liggen natuurlijk)

ik wens je heel veel succes en heel veel sterkte, en hoop dat je deze nare gedachte achter je leert te laten en volop in het leven te staan, en ervan te genieten natuurlijk!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De enige optie is toch echt de huisarts omdat je nog geen psycholoog hebt aangewezen gekregen, misschien door drukte? Misschien kent de huisarts nog een andere optie voor je zolang je nog op de wachtlijst staat....medicatie misschien. Ik heb toch het gevoel dat die zelfmoordgedachte slechts een gedachte is en geen serieuze neiging omdat je het ondanks het lange wachten nog steeds niet echt geprobeerd hebt! tot die tijd ben jij dus nog niet iemand die specifiek voorrang verdiend op de andere wachtenden. Sterkte ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst: Leer jezelf te waarderen. Ook jij bent waardevol, laat je alsjeblieft niet door anderen je leven afnemen!
Leer van jezelf te houden, je bent goed zoals je bent, echt waar!
Wanneer mensen jou pesten zegt dat iets over hen, niet over jou.
Wat de ggz betreft, heb je hen al verteld over je zelfmoordneigingen? Misschien dat ze het bezoek aan een psycholoog dan willen versnellen.
Probeer wanneer je zelfmoordneigingen hebt, te praten met anderen hierover, bijvoorbeeld met de hulplijn van stichting Chris.
En: Jezus Christus is aan het kruis gestorven voor mensen. Zegt dat niet iets over hoe waardevol jij bent? Geloof in Hem!;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel adviezen over doorverwijzing naar hulpverleners. Op zich een goed begin!
Maar jij zegt dat je erg lang moet wachten op een gesprek. Dan moet je je vast wel erg verloren voelen in de tussentijd? Ik heb lang in dezelfde situatie als jij gezeten, een jaar of 12. Het is elke keer weer 'dansen' op de grens tussen er wél en niet willen zijn.

Ik heb zelf niets gehad aan hulpverlening. Uiteindelijk heb ik het advies opgevolgd van een kennis (nu een hele goede vriendin).

Zo simpel: ze zette me op de bank met een schoolschrift en ik moest opschrijven wat ik wilde, zei ze...??. Ik kon er even niets mee en vertelde van alles over ik NIET wilde. Dat was immers wat ik elke dag meemaakte, en wat jij blijkbaar ook de afgelopen jaren meegemaakt hebt. Zulke ervaringen stompen je af, maken je gevoelsdood, en aan de andere kant juist weer supergevoelig. Tenminste, dat had ik. Maar ik moest juist opschrijven wat ik WEL wilde, en wat ik wilde bereiken, zowel op korte als op lange termijn.

Het opschrijven van doelen voor mezelf leek me erg raar. Was eigenlijk alleen maar bezig met overleven. En niet al te best eigenlijk.

En toch, kleine doelen eerst, grotere doelen later.

Ik merk dat het werkt, bij mij dan. Ik denk wel dat het makkelijker is met een vriend(in) aan je zijde. Maar die had ik ook niet totdat zij er ineens was, en me wilde helpen. Daarvoor moest ik mijzelf wel blootgeven, wat moeilijk was na al die jaren aan negatieve ervaringen. Nu ben ik wel heel blij dat ik haar toch een kans heb gegeven!!

Nu ben ik nog steeds af en toe down, maar heb wel een goede relatie (11 jaar) én dus een goede vriendin (sinds 4 jaar).

Het is vallen en opstaan, maar doelen voor jezelf stellen is misschien een goed punt om te beginnen?? Anti-depressiva enzo, dat kan altijd later nog toch?

Als je je eigen doelen kunt maken en halen, voel je je wellicht beter over jezelf, waardeer je jezelf meer. En kom je er hopelijk ook achter dat waardering voor jezelf toch echt belangrijker is dan waardering van andere mensen. Met jezelf moet je je hele leven vooruit, van anderen kun je (als het echt moet) afscheid nemen. Je allerbeste maatje moet je zelf zijn, maar hopelijk wel een een vrienden/ondersteunings-netwerk om je heen.

Beetje lang antwoord, is ook een moeilijk onderwerp.
Als je er behoefte aan hebt stuur je maar een persoonlijk berichtje via de site.
Ook zijn de websites uit de eerdere antwoorden een goed begin.

Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel het GGZ op en zeg dat je ernstige suïcidale gedachten heb, volgens mij moeten ze dan wel in actie komen, maar neem een goede vriend of vriendin mee, dan voel je je sterker. Voor suicidale gedachten zijn goede medicijnen, maar als je die krijg en daarnaast gesprekken met een psycholoog zou beter zijn.
Ga je ook eens of samen met psycholoog eens verdiepen in cognitief denken, dit is negatief denken omzetten naar positief denken en je zult zien hoe goed dit werkt.
Ga bij cognitief denken uit vanuit het G schema, een psycholoog kan je precies uitleggen wat dat is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat er al veel goede antwoorden gegeven zijn. Dus ik zal je niet gaan doorverwijzen naar een of andere hulpverlening.

Ik heb een nummer van Pink geluisterd. Zij geeft aan dat JIJ (en ieder ander) er WEL toedoet.

Muziek helpt je soms dingen te accepteren. Muziek kan je troost bieden. Misschien helpt het bij jou ook.

Luister eens naar dit liedje!!!!!!

Sterkte!!

ps: kijk eens naar hoeveel (onbekende) mensen reageren op jouw (hulp) kreet. Alleen dit al betekent dat JIJ er wel degelijk toedoet. Je hebt de harten van deze mensen beroert en hen aangezet tot het schrijven van een reactie....

Kortom; ook JIJ mag er zijn.

www.youtube.com
Pink - Perfect