ik heb een vraag ik heb een depressie en weinig eetlust ik drink alleen alcohol of energie en moordneiging ik wil graag dood en nu?

ik ben oververmoeid heb geen eetlust drink voor energiedrank omdat mijn maag goed vult, daarnaast als ik het niet zie zitten slik zoveel medicijnen echt alles door elkaar maar jammer ben ik er nog , ik trek het niet meer ik wil doooooooooood.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (9)

naar een psychiater gaan ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak zo spoedig mogelijk een afspraak met je huisarts. Deze kun je in vertrouwen nemen en vertel hem/haar hoe je je voelt. Soms is er dat wanneer mensen in een korte periode veel heftige dingen meemaken een stofje (seratonine) in de hersens dat tijdelijk niet meer wordt aangemaakt waardoor je je zo depressief voelt. Door tijdelijk gebruik van medicatie kun je hier mogelijk weer bovenop komen, misschien in combinatie met gesprekken met een hulpverlener. Om je leven weer op orde te krijgen en de zin in het leven weer terug te krijgen. Altijd het proberen waard, want wat heb je nog te verliezen als je er straks niet meer bent...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wilt helemaal niet dood maar je uit hier wel voor iedereen die het horen wil een noodkreet. Die moet serieus genomen worden maar weet wel dat niemand die dat hier leest daar een antwoord op heeft. Maar er zijn in jouw omgeving vast en zeker mensen die dat wel hebben.

Iedereen heeft wel iemand die je in vertrouwen kunt nemen. Toen ik lang geleden met een mes op m'n pols stond, zei ik godzijdank tegen mezelf: "ik wil eerst nog ..... spreken". Dat heeft me gered. Het waren diens woorden en een arm om m'n schouder die me van een fatale beslissing af hielp. Later was ik die persoon innig dankbaar want nu weet ik dat een depressie van tijdelijke duur is en dat daarna de levenslust en de drang om te leven overwinnen.

Sterkte en doe geen rare dingen want er zijn vast mensen die van je houden en die mag je dat verdriet niet aan doen. Denk daar ook maar eens goed over na.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor je eerlijke antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!!
Diep dal, waar je nu in zit. Wordt versterkt door een ongezonde leefstijl op dit moment, met veel drank en energy.

Goed dat je het hier meldt. Door de antwoorden kun je lezen dat het niet verstandig is zo door te blijven modderen, maar dat je dit bericht ook moet dorgeven aan iemand in je omgeving. Als je niks meldt, weten mensen om je heen ook niet dat je je zo depri voelt.

Maar je moet wel aan het werk, en dat moet je ook echt zelf doen!
Je kunt voor jezelf gaan opschrijven wat er allemaal mis is..
Maar hou ook een bladzijde open voor de dingen die goed zijn en goed gaan. Want die zijn er zeker.
Zodra je daar iets hebt opgeschreven, voel je je iets minder ellendig!

Die alcohol en energy afbouwen/laten staan. Een dagritme opbouwen. Redelijk op tijd je bed uit 's ochtends. Buitenlucht. Om je heen kijken. Dwing jezelf om langzaam aan deel uit te maken van het leven...

Vandaag je huisarts bellen, een mentor, een coach, en buddy, een familielid, of wie dan ook. Maar iemand!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is natuurlijk een reden waarom je de vraag hier zo stelt. Dat is dat je GEHOLPEN wilt worden. In feit zeg je dus ook dat je niet dood wilt, maar wilt LEVEN zonder de emotionele PIJN!
Het is nu een prima moment om naar de huisarts te gaan en in het traject te stappen dat je ook daadwerkelijk geholpen kan gaan worden.
De pijn kan je uiteindelijk wegkrijgen en je kunt gaan leven. Geloof mij, het is de moeite waard om het traject in te gaan. Want diep van binnen wil je LEVEN! Dat blijkt uit deze vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad geloof ik ook niet dat je dood wilt maar je bent wel heel destructief bezig door je gezondheid zo op het spel te zetten. Daardoor alleen al voel je je zo belabberd. Neem jezelf voor om eerst eens goed voor jezelf te gaan zorgen door fatsoenlijk te eten en alleen die medicijnen te slikken die je echt nodig hebt om je gezondheid op peil te houden en waar je je beter bij voelt. Ga met je huisarts of psychiater praten en ga iets zinvols doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikke + !!!!
Helaas vragen de meeste patiënten met een depressie niet om professionele hulp, niet in de beginfase maar ook niet in de veel ernstiger en gevaarlijker latere fase. Dat komt omdat er onvoldoende beseft wordt dat de verschillende klachten - die in de meeste gevallen al weken tot maanden bestaan Veel mensen vinden dat zij 'het' zelf op moeten lossen; zij denken dat de depressie zal verdwijnen als ze er maar voor vechten. Maar het is een misvatting dat de depressieve verschijnselen een gevolg zijn van (bijvoorbeeld) relatieproblemen, gevoelens van onzekerheid, tegenslagen, verlies van werk of vrienden
suïcidale gedachten behoren tot de belangrijkste en gevaarlijkste verschijnselen van een depressie
Als ik van jou was zou ik echt professionele hulp vragen.
Niet aan twijfelen hoor.
het beste nog met jou, en doe er iets aan , veeel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doen dan!!! Als je het zo graag wil. We leven anno 2011 en helaas hebben we nog steeds geen beschikkingsrecht over ons eigen leven. Maar er zijn mogelijkheden genoeg. Gewoon even googlen.
Maar omdat je blijkbaar ernstig aandacht wil, kun je ook naar je huisarts gaan. Wellicht kan hij hulp bieden.

Je zit in zo'n diep dal, erger kan het niet worden. WEL BETER! Maar dan moet je wel zelf de stappen ondernemen om hulp te vragen. En die stappen zijn makkelijker dan zelfmoord. Dus ga voor het leven, en zoek hulp. Begin bij je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wilt niet dood, je moet maar zo denken, niks is voor altijd.