Wat is het verschil tussen Xanax en Valium?

Het verschil tussen benzodiazepinen vindt ik sowieso nogal moeilijk te ontdekken maar wat is nu het verschil tussen Xanax en Valium?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
5.7K

Het beste antwoord

Valium heeft een heel lange halfwaardetihd, dat betekend dat het nog lang in je bloed blijft zitten. Het is een kalmeringsmiddel met spierverslappende werking, waar je dus ook goed op slaapt.
Xanax wordt vaker ingezet bij anfstklachten en heeft een kortere werkingsduur.
Verder zijn het idd beide benzo's dus hebben ze veel overeenkomsten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Xanax werkt langer en constanter en is zeer goed tegen paniek aanvallen.
Valium brengt snellere afhankelijkheid mee net als Oxazepam om zijn meer heftigere werking.

Toegevoegd na 2 minuten:
De meeste mensen gebruiken juist xanax recreatief. Het geeft veel meer "buzz" tegenover valium, dat veel subtieler werkt. Daarintegen is het voor langdurig gebruik juist veel beter Valium te gebruiken.