Tips tegen suïcidale gedrag..??

Ik ben echt heel suïcidale en trek het echt niet meer..ik krijg zo snel mogelijk hulp en therapie maar ik moet me toch zelf redden..wie heeft tips tegen de gedachtes ik ben in zo'n moment in een waas dus even een boek lezen computeren ademhalingsoefeningen lukt me niet maar zijn er verder nog dingen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent pas 16.. denk je niet dat dit gewoon aan de puberteit ligt? dan spreek ik uit ervaring. probeer je geen zorgen te maken over het verleden of te anticiperen op de toekomst, leef nu en bewust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ehm nee dit is niet puberteit..ik hb de diagnose anorexia en zware depressie gekregen..door psychologen en testen dus het is niet een dipje...;)

Het beste antwoord

Ik denk dat niemand kan zeggen wat voor jou het beste werkt, daar zul je zelf achter moeten komen.
Ik heb zelf borderline en ben ook door die fase gegaan waarin ik gek werd van mijn gedachtes en gevoelens en dat anderen zeiden van...ga dit doen, of ga dat doen, zoek afleiding...zelfs huisartsen in de weekenddienst die ik belde als ik het echt niet meer trok en mijn armen weer helemaal opengesneden had of teveel pillen ingenomen had.
Die keren dat ik zo'n huisarts ervan wist te overtuigen dat ik echt op dat moment hulp nodig had, hebben ze de crisisdienst ingeschakeld en die kwamen dan altijd en meestal ging het na een gesprek dan wel weer.
Als het in het weekend was bleven ze het hele weekend door een paar keer per dag telefonisch contact houden.
Vaak zit je met je gedachtes in een circel waar je niet uitkomt en het helpt als je het allemaal hardop kunt vertellen aan iemand die je serieus neemt.
Dat is tenminste mijn ervaring.
Ik ben diverse keren opgenomen geweest en heb 3 jaar lang dagtherapie gehad, nu sinds 7 jaar alleen om de 3 weken contact met hulpverlener en ik moet zeggen...ik red me wel tegenwoordig.
Die 'waas' waar jij het over hebt, had ik ook altijd, maar nu niet meer.
Ik kan nu ook verstandelijk met mijn problemen omgaan en niet alleen gevoelsmatig en dat voorkomt dat ik 'gekke dingen' doe.
Helaas is mijn ervaring dat je soms echt moet knokken om (acute) hulp te krijgen, maar sowieso raad ik je aan om iemand te bellen die weet waar hij over praat, dus huisartsenpost of een hulplijn of crisisdienst, maakt niet uit of het avond, nacht of weekend is.
Ik wens je heel veel sterkte...en geef niet op...het is zwaar en kan een lange weg worden, maar het is het waard.
JIJ bent het waard!

Groetjes Anja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoop heel erg dat het nu beter gaat!
Ja hellaas dat herken ik, ze nemen je niet serieus. Daar baal ik zo van..daar zijn hun toch ook voor?..heb nog niets gevonden om me af te leiden..televisie kijken is nog het best(nou poging tot want dan is het nog steeds vreselijk)..hellaas kan ik niet tv kijken op school of midden in de nacht:$..
Bedankt!!succes met alles

Andere antwoorden (7)

Bellen met 113Online! 0900-1130113
Hulp en een luisterend oor, speciaal voor mensen met suicidale gedachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja heel goed! +
ok ga iedere dag bij je huisarts zitten en praat met hem , dat is een tussenoplossing totdat je echte hulp krijgt.

Hij/zij kan je mischien ook helpen plannen met een dag wat je bijv kan doen

waar is je familie, want die heb je op dit moment ook nodig , ga is bij iemand logeren , dan heb je ff afleiding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je alle mogelijkheden voor wat betreft afleiding zoeken al geprobeerd (wandelen, tv, puzzelen, schoonmaken, computerspelletje, lezen, iets creatiefs doen etc)
Wat soms helpt is als je ervoor zorgt dat je niet alleen bent. Je hebt dan sowieso niet de mogelijkheid je gedachtes uit te voeren. En misschien leidt de aanwezigheid van iemand anders nog wel even af ook.
Is er via je hulpverlener niet een mogelijkheid dat je de tijd totdat je kunt beginnen kunt overbruggen met gesprekken met bijvoorbeeld een psychiatrisch verpleegkundige?
Mocht echt niks meer helpen en je kan alleen nog maar aan zelfmoord denken en het wordt gevaarlijk, zou ik met je hulpverlener overleggen of het een idee is om deze tijd te overbruggen op een crisisafdeling. Dat hoeft niet hetzelfde te zijn als een gesloten afdeling want als je nog in staat bent om afspraken te maken, kan een open (crisis-) afdeling volstaan. Er zijn dan mensen die je in de gaten kunnen houden en je kunt daar ook altijd terecht bij iemand als spanningen oplopen.
Sterkte.

Toegevoegd na 5 minuten:
Mocht je behoefte hebben aan een gesprek met iemand en je kan nergens terecht, kun je altijd (24 uur per dag, 7 dagen per week) terecht bij Sensoor. Goed opgeleide vrijwilligers met wie je een gesprek kunt hebben. Het algemene telefoonnummer 0900-0767 kost 5 cent per minuut maar ze hebben ook regionale telefoonnummers (kun je op de site vinden) en die kosten alleen wat je normaal al betaalt voor bellen dus niks extra.
Ik heb er goede ervaringen mee. Ik vind ze vriendelijk, toegankelijk en ze nemen de tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Praat erover met iemand in je omgeving die je vertrouwd.
Als je zo niemand hebt, bel dan:

Vanuit België:

De Zelfmoordlijn: 02 649 95 55
http://www.zelfmoordpreventie.be/
http://nl.netlog.com/zelfmoordlijn

Vanuit Nederland:

PratenOnline: https://www.pratenonline.nl
113Online: http://www.113online.nl

Veel moed nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga schrijven in een dagboek. Wees eerlijk en schrijf alle emoties op. Richt je hierbij vooral op het verdriet in je en minder op de boosheid en machteloosheid.
Waarom ben je zo verdrietig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals hierboven beschreven en ga sporten tot die tijd. Als je geen geld hebt daarvoor zou je kunnen aangeven bij de gemeente waar je mee zit en misschien wordt dan je sportabbo vergoedt. Ook zou je dat via je zorgverzekeraar kunnen proberen. Ga elke dag naar de sportschool, hierdoor maak je endorfine aan en zo kom je enigzins de dag door zonder al te veel stil te staan. Verder zou je maatschappelijk werk van de gemeente in kunnen schakelen tot die tijd of contact opnemen met stichting humanitas, om iedere dag iemand om je heen te hebben waarmee je kunt praten.
Zet leuke muziek aan en ga lekker hard meebrullen in de tussentijd. hier hoef je niet bij na te denken en het lijdt lekker af. hoop dat je er iets aan hebt. Heel veel sterkte en houdt vol...je bent het waard om voor te knokken..dat is iedereen dus jij ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel...:) alleen als ik op school ben kan ik niet sporten en heb ondergewicht('anorexia') dus mag niet sporten hellaas...bedankt alleen zie ik dat zelf niet alles behalve..
Hier kan je naar kijken, succes!

Toegevoegd na 5 minuten:
Zorg dat je er niet alleen voor staat!