ik moet binnenkort geopereerd worden en moet nuchter blijven vanaf de vorige avond 24.00 uur, mag ik dan wel mijn medicijnen innemen

het gaat mij hoofdzakelijk om de medicijnen die ik nodig heb voor mijn psyche want als ik die niet slik kan ik in de problemen komen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.6K

Het beste antwoord

Dit is algemene informatie over de operatie. De informatie die op u van toepassing is hangt af van of u vanaf de dagbehandeling geopereerd wordt of dat u opgenomen bent op de verpleegafdeling. De anesthesioloog bespreekt tijdens het preoperatief spreekuur de voorbereiding op de operatie en u ontvangt dan instructies over onder andere eten en drinken, medicijngebruik en roken voor de operatie....kijk hieronder naar de bron...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik zou het heel even overleggen met de arts, maar in de regel zijn medicijnen die noodzakelijk zijn voor je gezondheid waar je niet een paar uur zonder kunt, wel toegestaan als je nuchter moet blijven TENZIJ het onderzoek ook met die medicijnspiegel te maken heeft.

Bloeddrukmedicijnen ofzo kun je gerust een keertje overslaan zonder erg in de problemen te komen, maar lithium is bijvoorbeeld een heel ander verhaal, of iets tegen epilepsie. Overleg dus met je arts, dan weet je het helemaal zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit soort vragen moet je nooit via dit soort website stellen. Het is van veel dingen afhankelijk of je wel of niet moet door gaan met het innemen van je medicijnen. B.v het kan zijn dat je bloedverduners gebruikt deze moet je stoppen 1 week voor je operatie, maar het kan zijn dat je pijnstilling slik en dat je deze wel moet blijven slikken. Dus gewoon aan je arts vragen welke medicijnen je wel of niet moet door blijven slikken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal mag je een paar uur voor een operatie nog wel een bakkie thee dus lijkt mij een paar slokjes water voor je noodzakelijke medicatie geen probleem mar vraag het idd voor de zekerheid even na aan je behandelend arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet nuchter blijven zodat ze zeker weten naar wat voor waarden ze op de monitor moeten letten als jij zo onder narcose bent en met wat voor dosering ze moeten werken.
Medicijnen kunnen deze waarden beinvloeden en als de dokter niet weet dat/ wat je hebt ingenomen kan er 'paniek' ontstaan tijdens de operatie. Of bijv je narcose reageert en anders op en je wordt wakker tijdens de operatie. Of je wordt juist nooit meer wakker.
Neem contact op met je behandelend arts en vraag deze wat je kan/mag doen. Neem ze niet klakkeloos in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste kan je hiervoor de behandelende arts of het ziekenhuis contacteren.
Voor een operatie mag je nooit zomaar medicijnen innemen zonder dat de arts en/of anesthesist daarvan op de hoogte zijn.
Het kan invloed hebben op de narcose!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een operatie heb je altijd een pré-operatief gesprek. Dat heb jij ook al gehad of heb je zeer binnenkort. Daarbij wordt opgetekend welke medicatie je slikt en dan wordt er vermeld of je dat wel of niet mag innemen voor de operatie.

Als je dat niet meer duidelijk weet, moet je nog even bellen. Je hebt papieren meegekregen. En er wordt altijd gezegd: Als je nog vragen hebt, bel rustig naar dat en dat nummer. Doen dus.
En succes met je operatie!