Wat word gezien als het meest enge beangstigende wezen of gebeurtenis op aarde? Dus waar zijn de meeste mensen statistisch gezien het bangst voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
1.4K

Het beste antwoord

Ik denk:
Bang voor lijden...dus wat (evt) aan de dood voorafgaat.
Kan zowel pijn, dementie als eenzaamheid zijn, het laatste als je als enige overblijft van al je bekenden en vrienden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Naar mijn idee (kort en krachtig) de dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje van mij. Dat denk ik namelijk ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, overlijden zijn heel veel mensen bang voor. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal waar. Magere Hein = angst nummer 1.
Plus van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad de grootste angst van de meeste mensen. Jij was eerst :) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord, denk persoonlijk nog niet eens de dood zelf maar meer de manier hoe.
Het verliezen van een dierbare.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mensen zijn momenteel bang dat de wereld in 2012 zal vergaan.

Meest beangstigende wezen is voor iedereen verschillend, van muizen tot spinnen of krokodillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet 21 Mei niet! ;) www.familyradio.com Ieder jaar is er wel weer zo'n groep.. Maja, voor de christenen die hier in geloven is het alleen maar iets goeds! Een directe vlucht naar de hemel, zonder te hoeven sterven!
De plaaggeest van Bassie en Adriaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha eigenlijk wel een - waard maar ik moest er zo hard om lachen dat ik het maar laat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HaHaHa :)
Het uitsterven van de mensheid. De link is Engels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste mensen zijn bang voor een levensbedreigende ziekte zoals bijvoorbeeld kanker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel mensen zijn bang voor terreur en aanslagen van terroristen, dus om een vreedzame Dood te hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om door ziekte of ouderdom je zelfstandigheid te verliezen en volledig afhankelijk te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat sommige mensen denken (misschien is het ook zo) dat buitenaardse wezens bestaan en dat er dan iets ergs met hun gebeurd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste mensen die daar in geloven zijn er juist niet bang voor, denk ik.
mijn insziens zijn de mensen het meeste bang voor een atoomoorlog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geesten, misschien minder in het westen, maar in het oosten gebruiken ze toch heel wat dingen om ze "weg te jagen" en worden veel daar ook echt geteisterd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben bang dat er na de dood niets meer is.

Geen hemel, geen nieuw begin, geen andere wereld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dood sowieso, maar vooral de manier van sterven: een zware ziekte die je langzaam en pijnlijk aftakelt, een verkeersongeval, levend verbrand worden etc...De meeste zelfmoordenaars kiezen dan ook voor een snelle pijnloze dood meen ik te kunnen stellen. (Zelfs de opblaasterroristen kiezen voor iets "snel" in afwachting van hun 70 maagden.)
Eric
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat eenzaamheid ook een veel voorkomende angst is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor vele gelovigen geldt niet eens de dood,, maar de dag des oordeels als grootste angst, voor het percentage dat dit kent is dit beangstigent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zijn de meeste mensen bang voor het onbekende.
Bijvoorbeeld bang zijn voor het donker: je weet niet wat er is. Je bent bang voor wat er zou kunnen zijn.
Zo is het ook met de dood. Je weet niet hoe je dood zal gaan, en wat er daarna gebeurt. Daarvoor zijn veel mensen bang.
Ik kan nog heel veel voorbeelden opnoemen, maar volgens mij is het zo wel duidelijk.