Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je doen als het je allemaal te veel wordt?

Ik ben een scholier op atheneum-niveau en naast school schrijf ik ook voor enkele websites en ben ik moderator op een paar kleine fora. Het dreigt nu allemaal een beetje te veel te worden en ik merk dat ik dan bijvoorbeeld niet aan een verplichting kan voldoen zonder lang door te werken achter de pc en veel stress te hebben. Ik wil wel graag doorgaan met mijn hobby, ik kan het gewoon niet opgeven... Wat kan ik doen als ik dreig te bezwijken onder de druk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Psyche
980

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Prioriteiten stellen.
Wat wil je zeker blijven doen en waar kan je eventueel mee stoppen.

Ook kan je een tijdslimiet aangeven voor bepaalde zaken die je doet, dus niet langer dan 10 uur per week aan een bepaald forum werken bijvoorbeeld.

Je kan wel alles willen blijven doen, maar een dag heeft maar 24 uur waarvan je er toch echt 8 moet slapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (12)

Burn out. Veel meer schade dan... Probeer part-time te werken of beter je tijd in te delen. Max x aantal uren per dag en niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef een paar dingen op, stop met de kleine fora's. Je moet van je 'hobbys' geen werk maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het beter is om toch een paar fora of websites af te zeggen. Doe bijv. de helft van wat je nu doet. Persoonlijk vind ik dat school wel voor gaat. Dan kun je wel nog steeds je hobby houden, maar het wel wat rustiger hebben, stel voor jezelf een grens en durf ook nee te zeggen. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden