Werk in het stress omgeving,is dit het gezond voor het geest? Waar kan ik klagen indienen?

Ik werk bijna 5 jaar lang bij het WSW bedrijf,elke dag zit ik niet lekker mee,omdat ik was een nekklachten patiënt,en met de pijn op mijn nek aan de slag,vanaf 2010 eind van maand maart tot heden,werk ik als een begeleider omdat ik helpen heel veel keer voor mijn beste collega's,ze zijn lichamelijke beperking en veel ouderdom ziekte problemen,kunnen werkzaamheden moeilijk uitvoeren,als ik niet mee helpen, voel ik me niet mensheid,maar die werkzaamheden moeten soms zwaar tillen en sjouwen,dragen.

Ik voelde me echt schuldig,maar volgende uitslag van UWV werk bedrijf en Arbo keuring arts ben ik 50% afgekeurd,en mijn werkleider zegt jij zelf wilt mee helpen en voorman van de werkleider probeert tegen mij te zeggen ik moet tillen en sjouwen en trekken met de pompwagen,ik heb vaak mening aangegeven bij de werkleider en werkconsulent,daarom heb ik beetje opgelucht,maar die voorma voelde ik echt heel erg en vervelen.

Daarom zit ik niet lekker mee om te werken,en werkstress door de onredelijk bevelen: zoals ik moet dat doen en dit doen.bijvoorbeeld: dragen en staan werken.dat mag niet voor de uitslag van de Arbo keuring dienst.

Mijn vraag is : Als ze elke dag zo vervelen overpraten achter mijn rug,en vaak heb ik mee geluisterd is dit gezond voor mijn geest?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het super dat je hier je vragen stelt en zo goed in het nederlands :) ik begrijp je helemaal, het is een vreselijke situatie :( heel veel sterkte hiermee !! Hoop dat je lichamelijke klachten verholpen kunnen worden.

Antwoorden (2)

Dit is idd niet goed voor je geest.

Allereerst moet je luisteren naar je eigen lichaam. Een ander laten praten wat ie wil (let op, best moeilijk om dat te negeren)

Negeer de opmerkingen van baas en collega's. Nog beter zeg eens eerlijk hoe je je voelt. Laat ze meeleven in je gevoelens, dan zullen ze er hopelijk meer ervaring / respect voor krijgen.

En tot slot. Neem eens contact op met een hulpverlener. Je hoeft je niet "gek" te voelen of te zijn. Je kunt daar ook enkele keren naartoe. Je zult je daarna heerlijk en bevrijd voelen.

Succes.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt eventueel een afspraak maken met de Arbo-arts en je probleem uitleggen en om advies vragen.
Als jij volgens de arts bepaalde dingen niet zou mogen doen, zoals staan en tillen, dan mag je voorman je dat niet laten doen.
Vraag anders of de arts met de voorman wil praten, om te zorgen dat jouw voorman wéét wat je wel en niet mag/kunt.
Sterkte!