hoe kan ik dit een plek geven?

....ik had zo'n 15 jaar een beste vriendin.... zij was mijn beste vriendin, ik een van haar goede/beste vrienden. mijn partner destijds bleek achter mijn rug om over mij te klagen en negatief te doen tegen anderen,daardoor kregen mensen een bevooroordeeld beeld van mij en was men in het roddelcircuit natuurlijk steeds op zoek naar bevestiging van hun negatieve ideeen.(geen ervaringen want ze kenden me amper|). ik had het fysiek erg moeilijk en daarboven op een zwangerschap die niet te voldragen was wegens de zeer ernstige afwijkingen. ik heb een punt achter die absurde relatie gezet wat diegene ook wel best vond en kwam mijn droomprins tegen(inmiddels getrouwd) toen bleek dat ik met een ander verder ging sloeg alles natuurlijk om. afijn,ik was gemeen en hij zielig en ik nam ook nog eens ons kind mee om te herbegraven. het verhaal werd dat ik hals over kop zomaar weg ging hij was plots zielig. zij ging hem troosten terwijl ze voor mij op bezoek kwam. hij kreeg alle steun en begrip en hulp. en ik? ik heb geen enkele vriendschap meer over, men liet mij als een blok vallen. ik ben nog elke dag boos en voel me verraden. boos omdat die walgelijke ex zich gewoon schofterig,lomp en egoistisch mag gedragen en kennelijk mag liegen over zaken en meteen als een baby in de watten word gelegd. met mij gaat t stukken beter inmiddels maar dat kan niemand wat schelen. ik krijg dat mes maar niet uit mn rug,dat intense rotgevoel...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.1K

Het beste antwoord

Wat een verhaal!! Het eerste wat ik wil zeggen is dat er meer kanten aan het verhaal zitten. Ik wil het gedrag van je ex en je (ex)vriendin niet goedpraten,. Het is niet netjes dat de ene persoon alle aandacht krijgt en de andere niet. Het is voor beide personen een moeilijke situatie en uw ex is in de slachtoffer rol gaan zitten en jij hebt het in hun ogen waarschijnlijk allemaal gedaan.

Mensen zitten vaak zo in elkaar dat ze vaak alle sympathie aan diegene geven die het slachtoffer zijn. De mensen die het zieligst doen, krijgen de aandacht. Juist voor dat soort mensen moet je oppassen!!

Ik vind het erg knap dat je de stap hebt kunnen zetten om een andere weg te bewandelen:D Het is waarschijnlijk beter zo. Dit soort mensen kun je beter niet in je buurt hebben. Gelukkig gaat het inmiddels beter, maar ik kan mij voorstellen dat je dit nog niet kan afsluiten. Ze hebben je onrecht aangedaan en je het gevoel gegeven dat jij de boosdoener bent, terwijl jij juist voor je zelf hebt gekozen en geen zin hebt om met negatieve mensen om je heen te leven. Natuurlijk kan uw ex ook de pijn voelen en natuurlijk heeft hij ook recht op steun, begrip en hulp, maar niet door zijn problemen erger te maken dan die van jou en door jou zwart te maken.

Wat ik je kan aanraden is een brief te schrijven naar alle personen die jou wat hebben aangedaan of in jou ogen je verkeerd hebben behandeld. Gooi alles eruit wat je dwars zit en schrijf op hoe jij het hebt ervaren. Probeer alleen in de ik-vorm te praten en andere mensen niets te verwijten.. Wat ze er uiteindelijk mee doen moeten ze zelf weten. Of ze krijgen door dat ze de hele tijd oogkleppen op hebben gehad of ze doen er niets mee. Maar jij hebt dan in ieder geval je verhaal gedaan en dan kan je het proberen af te sluiten.

Heel veel suc6 en hopelijk heb je hier wat aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben het helemaal met je eens! +++++++
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel! dit antwoord is voor mij alleen al een ontzettende opsteker omdat ik het gevoel heb dat je helemaal hebt begrepen wat ik beschreef, ik zit er idd over na te denken om te schrijven al is het maar voor mezelf om er zo een streep onder te zetten.
bedankt voor je waardevolle antwoord die ook nog eens aanvoelt als een troostende arm.(en die kunnen we allemaal wel eens gebruiken)

Andere antwoorden (5)

Ik snap dat het een heel vervelende situatie is, maar degenen die je in de steek hebben gelaten zijn het niet waard om jouw vrienden te zijn.
Als je ze kortzichtig zijn om alleen naar zíjn verhaal te luisteren kan je beter zonder hun!
Bouw nieuwe vriendschappen op, hopelijk heb je met de nieuwe vrienden meer geluk dan je ouwe.
Vergeet het verleden, en kijk vooruit naar een mooie toekomst!

Succes ermee!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nuttig en goed antwoord +
Het gaat stukken beter met je zeg je zelf.
Je hebt er moeite mee dat hij het nu ook "goed"hebt?
Het is moeilijk oordelen omdat hij het vast op een andere manier beleeft dan jij. Een kindje meenemen om te herbegraven lijkt me een heel gevoelige kwestie.
Probeer hem los te laten en laat hem genieten van zijn nieuwe leven waarin ze hem in de watten leggen. Het gaat nu goed met jou zeg je dus geniet ervan en verspil geen energie aan hoe het met hem gaat. Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst. Draai je om en ga vooruit en zie vanzelf wie er overblijven. Dat zijn je echte vrienden.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ze zijn het niet waard! Als het echt een goede vriendin was had ze jouw dit nooit aangedaan. Denk aan de leuke dingen die je nu mee maakt en geniet van je kind! Ga iets zoeken waardoor je je verdriet kwijt kan raken als je in zo een bui zit! Bij mij werkt muziek en creatief bezig zijn heel goed om me hoofd even helemaal leeg te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat het los
Dat zou mijn advies zijn, zeker omdat je vertelt dat je nu gelukkig bent, het enige wat jou nog ongelukkig maakt is de boosheid en vooral de machteloosheid en de teleurstelling.
Dit zijn emoties die bij jou vandaan komen , heel terecht dat je ze hebt, maar ze zijn van jou. Jij kan ze dus ook los laten.

Bedenk dat jij met jezelf verder moet, niet met je oude vrienden, maak het jezelf dan makkelijker, door die emoties en rot gevoelens achter je te laten.

Dit is niet makkelijk, maar mij heeft het altijd wel geholpen.
Het bedenken, dat de enige die ik 'had' met mijn boosheid, ikzelf was, die ander ligt niet wakker van jouw rot gevoelens( al zou je dat zo graag zien).

Sterkte en koop een bosje bloemen vandaag voor jezelf, omdat je zo'n dapper, fijn mens bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de Matrixmethode van Ingrid Stoop zij is de grondlegger er van.
Als je je Laat coachen door haar, dan kan je het goed van je afzetten.
En je kan het voor veel meer dingen gebruiken.
Even google, succes

Toegevoegd na 10 uur:
Zo nu heb ik meer tijd voor je.
Wat je allemaal schrijft is inderdaad moeilijk te verwerken.
Toen mijn goede vriendin was overleden zat ik heel erg in de put.
Mijn werk lijde er onder, dat kon ik niet gebruiken.
Door de Matrixmethode kon ik het een plek geven, en mijn werk weer normaal hervatten.
Het is geen kunst om je dat uit te leggen van hoe het werkt.
Als ik je het zo zou vertellen geloof je er niet in.
Daarom moet je ook gecoachst worden, en je leven krijgt weer een hele andere wending.

DIT IS DE ULTIEME OPLOSSING
VOOR JE
.
SUCCES