wie weet als je op een leeftijd bent boven de 60 jaar ,waar je dan psychisch hulp krijgt.

ik heb al 2 jaar gevraagd om hulp , bij grote problemen die ik heb , en maar niet krijg , ik ben aan het vertellen , een alleenstaande vrouw is gewoon van de maatschappij af geschreven , die bestaat niet , ik maak het dagelijks mee , wie weet de hulp , de huisarts stuurt mij ook van het kastje naar de muur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
ronron1212
13 jaar geleden
je bent een beetje onduidelijk waarvoor heb je hulp nodig hoezo komt er niemand wat afgeschreven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb hulp nodig voor een 24 uurs opvang , bij die opvang krijg men ook na verloop van tijd een woning , dat noemen ze doorstromen , daar ik wat schulden heb kom ik nergens voor in aanmerking , alleen particulier wonen die zijn er duur met de huur , verder sta ik op straat , en zie het niet meer zitten , en heel vaak krijg ik nul op rekest , heb wel een maatschappelijk werkster , maar dan is die op vakantie , erg druk , of vrij , wel andere gevraagd , hetzelfde , echt waar.
en de een zou dit voor mij doen , is het gedaan , nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maatschappelijk werkers hebben een bepaald protocol.
als die van jou er niet is moet je bij iemand anders terecht kunnen zo simpel werkt het, dus vraag hier naar. maak een vaste afspraak met haar. 1 dag in de week, op dezelfde dag en dezelfde tijd. dan kan ze dit inplannen of op tijd doorgeven dat ze vrij is.
(vraag me af welke instelling dit is, want het lijkt wel heel erg krom) de tijd bij de opvang zal je moeten uitzitten, pas dan kan je doorstromen. dit heeft ook een reden maar die kan je voor jezelf waarschijnlijk invullen.
als je verder op straat staat kan je kijken op welke manier je jezelf nuttig kan maken. vrijwilligers werk, een regeling van de gemeente, een krantenwijk weet ik veel wat. als je tien keer 0 op je rekest krijgt ga dan dus voor 11 keer en leg je niet neer bij de situatie als is dit natuurlijk wel veel makkelijker. ik zie hier dingen die aan anderen liggen, aan je maatschappelijk werker, je leeftijd, je huisarts, je schulden.
wat is nu je eigen bijdrage hierin? somber bij de pakken neer gaan zitten schiet natuurlijk niet op. voor niets gaat de zon op, dus neem zelf ook aktie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.google.nl/search?hl=nl&rlz=1C1CHHJ_nlNL395&sa=X&ei=tAq3TbrIIczSsgaNi-G_DQ&ved=0CFwQBSgA&q=24+uurs+opvang+maatschappelijk+nederweert&spell=1 informeer eens wanneer je ergens voor in aanmerking kan komen. er zijn meerdere opties.

Het beste antwoord

ten eerste gaat hulp niet op leeftijd dus overal kan je hulp krijgen.

ik ben ook een alleenstaande vrouw en voel me zeker niet afgeschreven, ik besta zeker wel, en als ik meemaak dat mensen dit anders zie bewijs ik ze het tegendeel.
laat je ook niet in een hoekje drukken door je hierbij neer te leggen maar kom op voor jezelf. deze energie is veel nuttiger besteedt dan de frustratie over de situatie waar je mee zit.

je huisarts staat niet in je trouwboekje dus hier kan je een ander voor zoeken. stel je dus niet afhankelijk op van deze, JIJ hebt een keuze hierin dus doe hier ook wat mee.

zoek zelf hulp. bij een instelling die bekend zijn met de grote problemen die je hebt en je passende hulp kunnen bieden, of bij een vrij gevestigde psycholoog, net waar jij je prettig bij voelt.
vervolgens leg je je probleem kort en concreet voor, zeg je wat je zoekt en verwacht, vraag je of dit reëel en haalbaar is en zoekt tot je de juiste persoon hebt gevonden.

dit adres en de naam van de psycholoog of hulpverlener die je gesproken hebt schrijf je op, je gaat naar je huisarts, en je zegt dat je een verwijzing wil naar deze psycholoog of wie/wat je dan ook gevonden hebt en waar je vertrouwen in hebt.

doet je huisarts dit niet, dan bel je naar huisartsen in de regio met de vraag of ze nieuw clienten opnemen. en herhaal je je standpunt bij een kennismakingsgesprek.

hulp vragen is 1 ding, maar zelf hierin actief meedoen is een ander ding. alleenstaand of niet, duik niet in een slachtofferrol want je bent niets meer of niets minder dan elk ander. je huisarts kan je sturen van het kastje naar de muur, doe zelf ook een bijdrage die voor jou gaat werken.
afwachten hoeft dus niet meer, actie ondernemen want anders veranderd er niets, en na 2 jaar word het toch wel een keer tijd lijkt mij.

succes!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
veranderen van huisarts is in sommige regio niet te doen, maar dit als kanttekening.
goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, maar dan kan je vragen naar een wachtlijst die sommigen hebben. verhuizing faken is ook een optie heb ik gehoord, maar zomaar skippen is idd lastig. gelukkig bestaat er nog niets als een second opinion. vind het echter wel vreemd dat de hulpverlening op meerdere vlakken niet zinvol is of van de grond komt, maar er zelf weinig actie ondernomen wordt. persoonlijk geeft dit mij wel te denken. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo , sorry , maar ik moet bij deze de vraag hier op deze site sluiten met je antwoord , ik ga zeker niet bij de pakken neer zitten , ik vecht constant voor mijzelf , wat ik niet kon vermelden is dat de deurwaarder mijn w.a.o uitkering geheel beslag heeft gelegd , krijg wel een bedrag voor eten en drinken meer ook niet , daarbij heb ik 3 maatschappelijk werksters , een is er mee op gehouden en heb nu er twee , nu is het zo , ik kan naar een 24 uur opvang een doorstroom opvang , maar die vraagt , en dat is normaal , 564,00 euro per maand , en die heb ik nu niet , een maatschappelijk werkster zou een fonds aanschrijven , die zijn er , om dat bedrag aan te vragen , en dat kan alleen een maatschappelijk werkster doen , en binnen 2 of 3 dagen heb ik het , dat is waar , maar heeft het niet gedaan , dat ik nu niet naar die opvang kan , zo ook mijn schulden , ik krijg geen schuld sanering , niet bij de kredietbank limburg , en noet bij de gemeente , want ik heb geen adres nog een post adres , en wat ook is , ik heb vaak de hulp gevraagd , en bijna overal word ik afgewezen , ik sta klaar voor anderen wie het ook zijn mag , maar als ik iemand nodig heb zijn ze er niet , ook bij de gemeente's word ik afgewezen ik heb 2 euro meer met mijn uitkering , en uitgepraat ben ik , en geloof mij , ik zelf heb alles gedaan , een fond's aan geschreven , hulp gezocht bij , advies van juristen en advocaten , ook bij een psygoloog , maar het probleem is ik kan zeer goed voor anderen opkomen , als iemand mij vraag , hoe moet ik dit aanpakken , nou ik weet het wel , en ga er voor , als ik maar blijde gezichten zie en gelukkige mensen , ben ik ook blij en gelukkig , maar is dat zo nee , ik schuif mijzelf opzij , en dat is mijn groot probleem , en ik heb heel vaak te horen gekregen , denk toch eens aan jezelf , ik weet niet hoe , en daar heb ik hulp bij nodig , omdat ik het nu zelf inzie.
weet niet of het mag , of je er gebruik van maak , anders negeer het maar. dank je wel wleenders4@gmail.com

Andere antwoorden (4)

Andere huisarts of stap gewoon zelf naar een psychologen praktijk toe. Die kunnen je vast verder helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eerst maar eens bij de gemeente schuldhulp verlening aanvragen voor je schulden. Dan daar na maatschappelijkwerk weer opzoeken en ja soms zijn mensen met vakantie maak een afspraak met maatschappelijkwerk. Zorg dat je ook op tijd daar bent op je afspraak.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij wordt om psychische hulp gevraagd, en niet om schuldhulpverlening. Daarom -.
ronron1212
13 jaar geleden
lees alle reactie even
ronron1212
13 jaar geleden
bedankt voor je - maar in zijn reactie staat heel duidelijk ik heb wat schulden
Rieneke1
13 jaar geleden
klopt, +
Ga naar eerst naar je eigen huisarts en als hij je niet wil doorverwijzen naar een andere huisarts. Vraag een doorverwijzing naar de geriater.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het handig contact op te nemen met de ANBO, de ouderenbond. Die hebben altijd een luisterend oor, en kunnen je ongetwijfeld doorverwijzen indien nodig.

Toegevoegd na 3 minuten:
www.anbo.nl