Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kan het kwaad 1 halve valium te nemen om eens een keer goed bij te slapen?

Het is niet zo dat ik behoor tot de mensen die echt een chronisch slaapprobleem hebben, maar wel met periodes en soms best kort op elkaar last van zeer slecht in slaap komen. Op dit moment voel ik mij in een negatieve spiraal zitten. Afgelopen donderdagnacht slecht geslapen, van vrijdag op zaterdag ook slecht en als super tegenvaller van zaterdag op zondag ook heel slecht. Op het moment dat dit zich voordoet in het weekend ben ik helemaal chagrijnig zeker met dit mooie weer overdag etc. Het weekend is juist om weer bij te tanken, niet om vervolgens op maandag met een nog beroerder gevoel te beginnen als dat ik het weekend al in ging.
Meestal lost dit probleem zichzelf wel weer op, het is meestal toch psychisch, maar mijn vraag is nu of het kwaad kan om 1 keertje van de lichtste valium ( 2 mg) de helft te pakken om gewoon eens een keertje goed bij te kunnen slapen om zodoende weer wat nuchterder in het leven te staan ipv met zo'n oververmoeide onwerkelijke roes.

Andere tips zijn overigens ook welkom!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Veel mensen spetteren nog van de energie die men niet kwijt kan voor het slapen gaan. Men kan de cirkel doorbreken door na 20:00 uur geen caffeine houdende dranken, tabak of alcohol te gebruiken. Een uur voordat u naar bed wilt gaan stoppen met computerwerk of zware lichamelijke inspanningen. Indien men pas ontspannen is dan valt men makkelijker in slaap. Een oxazepam doet wonderen. (op recept verkrijgbaar)

De kunst is om te voorkomen om het middel te gebruiken. Het geeft misschien een nacht een goede rust maar daarmee is de aanleiding nog niet weg en dus de gevolgen ook niet. De kans bestaat dat je na het prettige effect de valium vaker gaat slikken zonder dat er iets aan de ware oorzaak wordt gedaan. Focus je op die oorzaak. De valium is slechts een pleister op een bijverschijnsel. Succes.

Dat je zecht dat je het weekend nodig hebt om bij te tanken zet me aan het denken. Het weekend heb je om je privé zaken te regelen en je privé netwerk te onderhouden. Ook is het weekend om leuke dingen voor jezelf te doen. Zoals jij het aangeeft krijg ik het idee dat je werkdagen te zwaar voor je zijn en dat je op je tenen moet lopen om aan je verwachtingen te voldoen. Bekijk eens of je draagvermogen en je draaglast wel in evenwicht zijn. Zo niet doe hier dan wat aan anders kom je vroeg of laat in de problemen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100