Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Hoe denk ik minder na?

Hallo allemaal. Ik heb een vraag maar vind het heel lastig om uit te leggen, maar ik ga t proberen! T punt is: ik denk heeeel veel na! Bij ALLES wat ik doe denk ik ; waarom doe ik dit? Vind ik dit leuk? En waarom? Dit gaat echt van bankhangend voor de tv tot sporten, werken en uitgaan! Soms gaat het zelfs zover dat ik over t leven enzo na ga denken! Ik word laat maar zeggen heel onzeker over mijn toekomst, weet niet zo goed wat ik wil, en wat ik kan verwachten. Maar daar ga ik niet te diep op in, want dan word ik gek! Maargoed, het is echt super vermoeiend, en ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan! Ik hoop dat iemand mij begrijpt, of tenminste een beetje, en tips en/of ervaringen zijn van harte welkom! Alvast bedankt hoop dat ik hier uit ga komen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kell, laat je hier niet door die vaststellingen van obsessief-compulsieve stoornissen beïnvloeden hoor, die mensen raden maar wat er zou kunnen zijn. Niemand weet wat er nou eigenlijk zou zijn. Ik vind een dwangneurose een vrij heftige conclusie. Het zouden wel dwanggedachten (obsessie) kunnen zijn, maar als de handelingen er niet zijn da Dat je zoveel denkt is helemaal niet gek. Het is dan wel lastig af en toe. Maar dit is wel af te leren. Misschien niet zelf, maar wel met hulp. Ga gerust langs de huisarts en leg je probleem daar neer! Die hebben echt wel tips daarvoor. Ik kan je hier wel verhalen gaan vertellen over jezelf afsluiten en je gedachten leeg maken. Maar het is juist de kunst om daar zelf achter te komen. Ik kan je wel wat tips geven waarmee je kan beginnen. Ga midden in een ruimte staan, zonder geluid om je heen. Sluit je ogen en zorg je voeten paralel staan met je schouders, zodat je stevig, geaard staat. Teken in gedachte een cirkel om je lichaam heen en een cirkel om je hoofd. Sluit beide cirkels. Zeg tegen jezelf, als de cirkel open staat ben ik vrij om te denken en te doen. Wanneer ik de cirkel sluit, heb ik een rust moment, denk ik niet meer, doe ik niks meer. Even totale ontspanning. Je moet jezelf wel een beetje overtuigen hiermee. Verder zou mediteren misschien wel een uitkomst voor jou kunnen zijn! Of yoga! Succes ermee, en belangrijk: blijf bij jezelf! Verdeel je energie.

Probeer actief dingen te doen,zodat je alleen maar dáár over hoeft na te denken. Je zegt dat je heel veel nadenkt.. dit is vaak een teken dat je te weinig doet. In feite ben je lui van geest,terwijl je zelf denkt een ruime geest te hebben. hoe actiever je bent,hoe kleiner jouw probleem wordt.

Heb je misschien ADD?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100