iemand zei tegen me : tief op grafhoofd ik maak je kapot, ik knip zo je vinger eraf, met een grote botte schaar in zn handen, wat moet/kan ik doen?

het is op school gebeurt en een jongen zei dat tegen me, zonder dat ik het uitlokte, hoe erg is dit en wat zou ikkunnen doen?

Toegevoegd na 1 uur:
achteraf zei hij dat hij het niet echt meende, maar is dit echt heel erg? ik kan het niet meer goed xien, omdat ik er geen gevoel meer voor heb, doordt ik al meerdere ervaringen en dingen heb meegemaakt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.3K

Antwoorden (8)

Als je deze jongen vaker treft op school kan hij jou een onveilig gevoel geven. Ik zou dit met je mentor bespreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn idee is naar de mentor gaan de doodstraf tenminste zo zat het bij mij op school en vermoed dat dat op elke school wel zo is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mentor hoor je in vertrouwen te kunnen nemen. Veiligheid op school staat voorop, ongeacht wat andere medeleerlingen hiervan vinden!
Idd even met je mentor bespreken of met de school directeur en desnoods naar de politie stappen als het TE bedreigend gaat worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die jongen heeft gelukkig aangegeven dat hij het niet meende, maar het zijn natuurlijk geen uitspraken om zomaar te doen. In ieder geval melden bij de mentor zodat dit voorval wel geregistreerd staat.
En voor jou is een stukje veiligheid geschonden. Durf je het aan om een gesprek te hebben met die jongen en de mentor erbij? Dat kan opluchten.

Bah, rotvoorval, zoiets. Die agressie, die verkilling. Wat kunnen mensen toch akelig zijn tegen elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar de directie stappen, die gast deugd voor geen meter.
achteraf zeggen dat hij het niet meent is makkelijk, maar als er zulke dingen door z,n hoofd gaan is er echt iets mis. niet wachten voordat hij als hij slecht in z,n vel zit niet bij dreigen laat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo snel mogelijk naar de mentor en naar de politie. Aangifte doen wegens ernstige bedreiging. Niet alleen in dit geval, maar ook in alle andere gevallen die je mogelijk al hebt meegemaakt. Dat die knul naderhand zei dat hij het niet meende is van geen belang, dat had hij moeten bedenken toen hij die bedreiging uitte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer je er niet druk over te maken.

laat me raden.... toen die vreselijke stoere jongen (huhummm) deze ziekelijke dreigementen naar je toe wierp waren en zeker anderen om hem heen, en toen hij zei dat ie het niet meende was zijn houding wat minder stoer en zullen er geen maatjes om hem heen zijn geweest.

dus, dit jochie wil aanzien, en dat doet ie met een grote b#k omdat hij geen andere manier weet, dus dwingt ie het maar af.

komt ie nu nog een keer met zo'n actie laat dan blijken dat je het niet meer pikt en er melding van zal maken.
overigens weten deze loosertjes heel goed bij wie ze het wel kunnen doen en bij wie niet.

(((mijn persoonlijke motto is.... dreigen is DOEN, en anders je mond houden.
ik heb ook weleens met iemand die zo achterlijk uit de hoek kwam een afspraak gemaakt onder het mom...
nou das prima! direct naar schooltijd want heb nog meer te doen en heb niet zo heel erg veel geduld. die gast is natuurlijk niet op komen dagen, maar wil hierbij niet zeggen dat het voor iedereen een goede manier is)))))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet dit niet echt als serieus gemeend/bedoeld zien..

Jongens doen dikwijls heel graag wat stoer en zeggen daarbij vaak de raarste dingen..

Ga die jongen gewoon een beetje uit de weg als hij jou angst inboezemt..maar neem hem niet serieus..want daarmee krijgt hij veel te veel eer..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het feit dat deze jongen zo reageert, zegt helemaal niks over jou en alles over die knul. Hij heeft zichzelf niet in de hand en zal zijn neus hier nog hard mee stoten. Iemand met dat woordgebruik is kennelijk bang en wil een krachtig mens als jij bent op een afstand houden. In de dierenwereld zie je ook dat machtsvertoon door zichzelf groter te maken dan hij werkelijk is. Hij voelt zich aangevallen en het rare is dat er vanuit jouw geen aanleiding is. Tragisch voor deze knul en ik hoop dat hij wijzer wordt. Het blijft een uiting van zwakte.