Angst voor de TANDARTS

Hoe kan ik van me angst afkomen, ik moet toch ooit weer naar de tandarts HELP. Nuttige tips aub

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (4)

Het enige waar ik je mee kan troosten, is dat je gelukkig de enige niet bent ;-)

Van je angst afkomen, is in dit geval erg moeilijk, want er is gewoon geen argumentatie. Je kan bijvoorbeeld niet zeggen; "ah joh, stel je niet zo aan, je voelt niks"! omdat dat in dit geval niet pertinent zo is.
Er zijn speciale angst tandartsen en daarmee ook speciale behandelingen voor angst patienten.

Hier vind je wat info.

http://www.tandarts.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=27

Voor een angst tandarts bij jou in de buurt google je je woonplaats en angst tandarts, dan rolt er zo een riedeltje voor je uit.

Heel veel sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan hier niets aan toevogen. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hebbie al gedaan, het +je ... ;-) thnx!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Super +
Ik heb er ook jaren last van gehad angst voor de tandarts maar ben toen terecht gekomen bij een angst tandarts en die maakt dan een stappen plan en dat helpt echt ik heb er geen angst meer voor ik hoor dat het jou ook gaat lukken sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel,maar hoe kom ik bij een angst tandarts. En tegenwoordig gebruiken ze lachgas is dat wel goed.
Er zijn tandartsen die gespecialiseerd zijn in patiënten angsten. Misschien dat je je daar meer op je gemak voelt en de angsten kunnen verdwijnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit stond er toch allemaal al? Ik zie de toegevoegde waarde van je antwoord niet.
Ik was vroeger ook bang voor de tandarts. Ik was ook z'n persoon die de pagina's van tijdschrift heel snel omsloeg in de wachtkamer! (hier zijn ze aan te herkennen) Ik heb zelf nagedacht over de angst en waar deze vandaan kwam, uiteindelijk gaat het om de pijn. Als je heel realistisch naar jezelf kijkt is de pijn tijdens een normale behandeling nihil en wordt de angst veroorzaakt door de gedachte erover en niet door de fysieke pijn tijdens de behandeling. Op je wang bijten bijvoorbeeld doet meer zeer, echter gebeurt dit onverwachts en een tandarts behandeling daar leef je naar toe heb je dus meer tijd om jezelf bang te maken! Bij grote behandelingen gebruik ik altijd een verdoving, heb je alleen even last van het prikje!

Kortom ga bij jezelf na waarop je nu precies bang bent voor de tandarts. Het ligt niet aan de tandarts zelf maar aan de mogelijke pijn tijdens een behandeling. Deze pijn is ook nooit continue altijd maar kortdurend. Laat z'n behandeling over je heen komen je zal zien dat wanneer je de behandelkamer uitloopt het altijd meevalt!