deze link zal je erbij helpen..
http://www.fobiedokter.nl/slangenfobie.html

sterkte verder,,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt gek maar gewoom doen!! Ben je bang om ze aan te raken en wil je ervanaf gewoon doen neem je tijd! Ben je bang om in een ruimte te zijn steeds iets dichterbij.. Maar je kan het ook lekker laten toch? Waarom iets doen waar je je niet lekker bij voelt? Tenzij het voor werk os of je partner er een heeft hihi ik ben er ook bang voor maar vind dat niet erg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een vreemde vraag, maar waarom zou je van die angst af willen komen? Ik zou zeggen: als er geen noodzaak voor is, gewoon lekker laten zitten die angst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en als je nu rete panischi gaat worden van het idee alleen al? dan wil je toch van die angst af?
geen zorgen, er zijn niet zo veel slangen heen. teminste niet zulke gevaarlijke als in het regenwoud, woestijn ect.

dus opzich maakt het niet zo veel uit die angst. ik vind het ook enge beesten maar dat kan me niet zo veel schelen omdat hier het geen leefbaar gebiet is voor die beesten.

en ik ben afgelopen zomer nog een slang tegen gekomen in nederland tijdens het wandelen. maar over het algemeen is dat vrij zeldzaam hier.(het was trouwens wel een mooi beest) dus geen zorgen van die angst hoef je in nederland af te komen...

tenzij je verdere reizen maakt naar afrika en australie enzo

sterkte ermee, ik hoop dat je hier iets aan hebt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oja de meest voorkomende slang in nederland is de tuinslang :p die zie je hier wel heeeel veel XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
keer de hei op gaan en ogen open houden.
hazelworm, ringslang en mogelijk een adder (zelf nooit gespot, de andere 2 wel)
Waarom zou je over je angst voor slangen heen willen komen? Is angst voor slangen vreemd? Slangen kunnen je wurgen, vergiftigen dus is die angst voor de hand liggend toch? Ik ben bang voor leeuwen, tijgers, haaien en krokodillen en maar daar ga ik niets aan doen want het is een vrij logische angst lijkt mij. Ik ben ook bang voor spinnen en wespen, die is minder logisch en daar zou ik iets aan kunnen doen maar die angst komt zoveel voor. Ik vind (misschien net als jij) slangen ook eindeloos mooie dieren en heb in Tenerife een keer de kans gehad om met een BOA op de foto te mogen en kreeg hem om mijn nek. Ik was panisch en durfde niet te ademen maar het viel reuze mee. Aangezien die slang er mooier op stond dan ik besloot ik het een keer opnieuw te doen. Hier in Nederland weliswaar. Ik ging googelen naar iemand met een mooie BOA als huisdier die bereid was die slang uit te lenen voor een fotoshop en heb iemand gevonden. De baas kan jou precies vertellen wat je wel en niet en hoe moet doen. Op het begin voelt het vreemd aan maar met de baas in de buurt kan er weinig gebeuren als ze je maar continue in beeld hebben. Er zijn echter wel dingen waar je rekening mee moet houden, gebruik geen geurtjes of deodorant en raak geen knaagdieren, honden of katten of vogels aan alvorens je die slang aanraakt. Een slang ziet en hoort niets maar daarentegen is zijn reukvermogen heel sterk en als jij beweegt kan die jou dus als lekkere maaltijd zien. Mocht je dit willen proberen kan je mij altijd vragen...dan kan ik je wel iemand aanbevelen met een slang en kan je het proberen....je angst ervoor zal aanzienlijk afnemen aangezien het beslist geen kleintje is, althans...niet kleiner dan jij. Ze hebben zelfs meerdere slangen....in verschillende formaten voor als je klein wilt beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke pics en achtergrond info, maar denk dat dit een stapje te ver is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, misschien wel...maar je hoeft het niet meteen om je nek te doen natuurlijk, je kan beginnen met het van dichtbij bekijken en voorzichtig aanraken misschien. Therapie kan je over angsten heen helpen maar of dat ook helpt zonder slangen betwijfel ik. Maar proberen kan altijd bij een therapeut maar denk dat dit een beter effect heeft, althans, dat was het bij mij wel.