wat voor soort levensstijl leidt Eckhart Tolle, de schrijver van 'Power of Now'?

qua gedrag, dagelijkse activiteiten, en gewoontes. ik kon op internet niet veel over zijn levensstijl vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.4K

Het beste antwoord

Als letterlijk antwoord op je vraag: een spirituele.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank, kun je misschien even uitbreiden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie jouw laatste reactie bij Amadea.
Jij wilt zo graag iemand anders zijn methode 'leven'. Nu kom je achter een wijze les. "Het" werkt (nu) niet bij jou! Net zoals hij, vraagt het leven (ofwel je ziel) je eigen weg te zoeken, waar jij voor staat, wat jouw overtuiging is, enz. Dat heeft ook hij gedaan en die ervaring deelt hij met ons. Niet met de bedoeling precies hetzelfde als hij te doen maar ons op weg te helpen onze eigen 'waarheid' te vinden/ervaren en deze te leven. Ons leven, niet van een ander.
Dat is spiritueel leven.
Succes en geloof in de kracht van jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'onze eigen waarheid' schreef je lifehacker :) heel interessante nick heb je...
als gedrag op spirituele weg persoonlijk voor iedereen is, zo zijn de woorden. ervaring is een combinatie van wat en hoe, combinatie van theorie en praktijk. Die twee zijn de bedoeling van een rolemodel volgens mij, of zie ik het verkeerd?
jij ook succes en geloof in de enige waarheid, 'liefde' :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat heb je goed gezien.
Liefde als enige waarheid? Liefde kan ook verblinden he.
Verder ben ik het helemaal met je eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:) zo kan de zon wanneer we lang genoeg rechtstreeks ernaar kijken! maar zonder licht zouden er geen leven bestaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;) en zo is dat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou toch ZONDER VERWACHTING en angst rechtstreeks ernaar kijken ;)
liefde leidt ons allemaal op de 'spirituele' weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
interessante reacties erop...

Andere antwoorden (1)

Ooit had Eckhart Tolle dezelfde problemen als de meeste mensen. Ook hij ging bijna ten onder aan de stress van het moderne leven. Maar op een nacht gebeurde er iets wonderlijks. Net als zoveel nachten daarvoor had hij badend in zijn eigen angstzweet liggen woelen en draaien, toen het ineens tot hem doordrong dat al zijn problemen niets anders waren dan zijn eigen gedachteconstructies en dat hij daar ieder moment uit kon stappen. Tolle zag dat hij misschien wel een hoop negatieve emoties had, maar dat dat nog niet betekende dat hij die emoties ook was.
Het inzicht ging zo diep, dat hij van de ene op de andere dag uit zijn stressvolle bestaan stapte. Hij gaf zijn baan op, verkocht de meeste van zijn bezittingen en ging op een parkbankje zitten – glimlachend om de waanzin van het hectische leven waaraan ook hij eens had meegedaan. Tolle zag in dat ieder streven naar succes, geluk of erkenning een illusie is, die de mensheid gevangen houdt in een destructieve levensstijl. Wie streeft naar succes, geluk of erkenning, zal er nooit arriveren. Succes, geluk en erkenning bestaan namelijk niet ergens anders of in de toekomst, maar alleen in het hier en nu. De serene rust van een mens die zich niet druk maakt om de toekomst en volkomen tevreden is met het heden, is bij hem voortdurend voelbaar. Dat maakt hem uniek, ook in de wereld van spirituele leraren, waar niet iedereen bestand is tegen de egoboost die wereldfaam met zich meebrengt. Tolle is wat hij verkondigt en leeft zijn filosofie. Voor hem is een open, ontvankelijke levenshouding hetzelfde als leven in het hier en nu.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste Amadea, dit heb ik ook gelezen, gaat over zijn verhaal, maar zegt helaas niets over zijn huidige levensstijl.... qua gedrag, dagelijkse activiteiten, en gewoontes wat doet ie anders (dan ons), en wat doet ie niet? behalve altijd 'aanwezig' spreken, schrijven en 'aanwezig' eruit zien. wij weten al wat hij doet maar hoe?
Amadea
13 jaar geleden
Daar kan hij alleen zelf antwoord op geven. Dan voldoet jouw vraag dan niet aan de richtlijnen van GV!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij heeft het boek ook ZELF geschreven, dus hij is wel bereid om de volgers 'ons' te helpen. hij is een rolmodel, hij doet ook retreats overal, ik ben zeker dat zijn levensstijl door mensen ergens op internet bekend gemaakt is.... maar waar?
of misschien is iemand op GV naar zijn retreat geweest? ik zou het antwoord echt waarderen. ik probeer heel hard zijn techniek uit te oefenen, maar het lukt niet.... misschien door zijn dagelijkse activiteiten en gewoontes te volgen kan ik het wel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch een boeiend verhaal, Amadea +