Ik heb last van tranende ogen als iemand me aanspreekt! Hoe komt dit?

Als iemand mij aanspreekt, word ik rood en krijg ik tranen.
Als iemand een lied zingt bijv. krijg ik tranen, terwijl het niks bijzonders is.
Als ik gwn in de klas zit word ik ook rood en krijg ik tranen..
HELP ME!! Wat is dit!!?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
2.9K

Antwoorden (3)

Je hebt het gelukkig al in je trefwoorden gezet.. Je bent gewoon verlegen!
Is niet erg natuurlijk, maar wel lastig.
Probeer je voor te bereiden op een gesprek, of dit nu heel kort is of wat langer, je hebt altijd wel een paar seconden voordat je iemand spreekt. Bedenk dan eff wat je wilt zeggen daar kan je best een rood hoofd en gestotter mee voorkomen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je extreem last van verlegenheid wat zich uit in rood worden en zo...

Wat kan je er aan doen, naar de dokter gaan en uitleggen misschien kan hij je helpen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is moeilijk in te schatten. Daarom stel ik wat vragen waarmee je jezelf kunt onderzoeken. Heeft het met een emotie te maken, word je verdrietig of voel je je geraakt door wat iemand zegt? Komt de roodheid door verlegenheid? Je vindt het vervelend dat het je overkomt omdat je bang bent dat anderen jouw reactie zien en dan schaam je je. Klopt dat? Het kan betekenen dat je iemand bent die gevoelig is en daarmee is helemaal niets mis. Je bent iemand die zijn gevoel niet uitgeschkeld heeft om zich groter te doen lijken. Toch geloof ik dat het de moeite waard is om er met iemand naar te kijken en om te zien of je er anders mee om kunt gaan zodat je er minder last van hebt. Zorg voor balans tussen emotie en ratio. Succes met het vinden van een goede oplossing en kijk of je iemand kunt vinden die je wilt helpen