Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (11)

door het mooie van het leven in te zien...pluk je dag...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een ontspannend warm bad met kruiden die helpen je geestelijk fitter te voelen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kleed je stevig aan, en ga een flinke wandeling maken, of een stuk fietsen, liefst in de natuur.
met een beetje mazzel waaien alle muizenissen zo je hoofd uit.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk idee!
Rieneke1
13 jaar geleden
door flink te bewegen maak je stofjes aan in je hersenen waardoor je je beter gaat voelen, en een frisse neus is nooit weg ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
endorfine
Een paar minuten lang heel hard schreeuwen totdat alle frustratie, stress of verdriet eruit is. Daarna een knop omzetten en iets gaan doen waar je altijd vrolijk van wordt.
Bij mij is dat bijvoorbeeld dansen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Een andere stemming heeft te maken met de keuze die je maakt om die andere stemming aan te nemen en uit te stralen. Zelf ben je dus de regisseur daarvan. Stap letterlijk uit de situatie die mogelijk een negatieve stemming geeft. Parkeer die situatie even en spreek af dat je er later op terugkeert om er aandacht aan te geven. ook die negatievere stemming heb je mogelijk nodig omdat er een rede is dat er iets moet worden aangepakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Visualiseer een fijne herinnering. Ben je bijvoorbeeld graag op het strand, zie je zelf in gdachten daar dan lopen, hoor de wind, hoor de golven, hoor de meeuwen. Even oefenen, maar dit werkt (bij mij) wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt aan iets leuks denken wat je onlangs hebt meegemaakt, dan kom je al aardig in de stemming...verder denk ik dat een positieve stemming heel snel krijgt, als iemand oprecht naar je glimlacht.

Toegevoegd na 1 minuut:
tussen dat en een komt je...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eens lekker gaan eten in een tof restaurant en enkele glaasjes wijn drinken, gegarandeerd snel resultaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eet een stuk chocolade of een banaan daar tryptofaan in en dat wordt omgezet in serotonine wat je een gelukkig en positief gevoel geeft .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens heel erg hard gaan nadenken welke factoren in je leven je ontevreden mee bent. Deze opschrijven, en bij elke factor een stappenplan maken hoe je dit (geleidelijk) kunt veranderen. Dingen die je niet kunt veranderen, proberen te accepteren en los te laten.
En vervolgens jezelf accepteren, jezelf lief vinden, en jezelf welverdiend verwennen met leuke dingen, en een goede dagbesteding zoeken in iets wat je leuk vindt, en waar je zelfvertrouwen uit haalt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij werkt (vrolijke) muziek heel erg. Ik sta soms versteld wat een invloed dat op je gemoedstoestand kan hebben..

Gewoon heel hard opzetten en eventueel meezingen. IK heb hiervoor speciaal een cd van Hair (met muziek van de film), noem dit altijd mijn "prozac"


#let the sunshine in!!!#
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding