Wat is de absoluut maximale dosering Nortrilen bij een zware chronische depressie? Geen antwoorden a.u.b. uit de alternatieve of spirituele kant.

Zoek pure medische info - chronische, klinische depressie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.6K

Antwoorden (3)

Volwassenen: begindosering 25 mg 2–3×/dag of 50 mg 1×/dag in de morgen, en geleidelijk met 25 mg om de dag verhogen tot 100-150 mg per dag.

BESPREEK DIT MET JE HUISARTS!

LET OP!! LET OP!!
Bij overdosering zijn de symptomen: Anticholinerge verschijnselen, koorts, ademhalingsdepressie, ernstige aritmieën, cardiale shock en coma. Verbreding van het QRS-complex hangt samen met de ernst van de toxiciteit. Er zijn grote interindividuele verschillen in reactie, bij volwassenen is een dosis < 1 g al letaal afgelopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
shocktherapie kan ook werken bij een zware depressie in uiterste noodzaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor chronisch gebruik geeft het Farmacotherapeutisch Kompas maximaal 200 mg per dag aan. Je psychiater (niets ten nadele van huisartsen maar die zijn nu eenmaal niet gespecialiseerd in het behandelen van psychiatrische ziektebeelden) kan daar onder bepaalde omstandigheden van afwijken, bijvoorbeeld als je andere medicijnen gebruikt die het effect van nortriptyline verminderen.

Overleg met je psychiater wat wijsheid is. Een vitale depressie moet vakkundig met maatwerk worden behandeld.