als iemand afscheid van je neemt, en geen telefoonnummer of wat dan ook vraagt of achterlaat, is de kans dan groot dat die persoon nooitmeer contact

opneemt ?

en nooit meer zult zien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (6)

Tja, ik denk dat als er geen andere manier is om achter je gegevens te komen de kans erg klein zal zijn. Maar kun jij die persoon wel bereiken? Trek dan je stoute schoenen aan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bang dat die persoon dan toch geen contact meer wil (een nette manier om te zeggen dat het niet meer hoeft).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die kans is wel groot.
Maar je weet maar nooit.

Misschien kun je via Hyves of Facebook ofzo nog
eens contact krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er lopen op deze wereld nog een boel verlegen mensen rond, die niet direct om je email of telefoonnummer durven vragen, terwijl ze dit misschien wel zouden willen hebben. Kans dat deze mensen later nog de stoute schoenen aantrekken is dan ook niet zo groot. Daarom is het nooit verkeerd, om zelf die stap maar te zetten bij het afscheid nemen. Vraag gewoon om het emailadres, zodat jullie nog een keer contact kunnen opnemen. Na de eerste mail weet je dan eigenlijk al wel, waar je aan toe bent.

Tuurlijk zijn er ook genoeg mensen, die niet zitten te springen om contact, maar de meeste mensen geven heel spontaan hun gegevens en zijn blij verrast als de ander er om vraagt. Neem gewoon zelf het initiatief.
13 jaar geleden
Als jij ook geen telefoonnummer of wat dan ook vraagt of achterlaat, is die kans inderdaad groot.

Het werkt nou eenmaal symmetrisch: als jullie allebei verzuimen om een manier te creëren om weer contact met elkaar te krijgen, is de kans groot dat je elkaar nooit meer spreekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoeft niet persee het kan ook dat deze persoon elke dag dezelfde bus neemt waar je de persoon ontmoet hebt ...
OF het zijn andere dagelijkse activiteiten... Als je iemand in je studententijd tegenkomt heb je ook grote kans dat je hem weer ziet als je bv in het zelfde studente resto eet...

Toch is het beter om het telefoonnummer te vragen of contact gegevens alhoewel de meeste mensen dit niet erg graag willen. Maar als er een goed gesprek was kan je iets vragen zeg ik moet door maar laten we contact houden wat zijn je gegevens? Grote kans dat ze ja zeggen omdat het een logische vraag jullie beide vonden het leuk en je wilt contact houden wat dat contact inhoud bepalen jullie zelf...

Als je vraagt mag ik je nummer mja. Dan lijkt het net alsof je iets meer wilt en dat schrikt soms af...

Dus kortom vraag het subtiel na het einde van het gesprek als je het gevoel hebt dat het vlot ging.... Want de kans dat je hem weer ziet zal soms klein zijn. Behalve als je weet dat deze persoon daar vaak komt bv zie voorbeelden.