Ik vind het naar om in het donker wakker te worden, 's ochtends dus. Welke ideeën hebben jullie om hier iets aan te doen?

Ik voel me overigens niet depressief, het voelt onnatuurlijk om op te staan in het donker.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
1.3K
Kimath
13 jaar geleden
Wake-up Light is al meerdere malen genoemd.
Ik heb er ook 1 thuis, en ik merk dat ik beter wakker kan worden daardoor.
Ik gebruik zelf de Naf Naf LYS: http://www.ciao-shopping.nl/Naf_Naf_LYS__870011

Het beste antwoord

Er zijn speciale lichtwekkers te koop. Deze gaan op een door jou gekozen tijdstip zachtjes branden en worden daarna steeds feller. Het zou het opkomen van de zon nabootsen en helpen mensen die veel moeite hebben met wakker worden in de winterperiode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat helpt geweldig, je wordt helderder wakker en ja, het is wel kunstlicht waarmee je wakker wordt maar het voelt al een stuk beter.
amigo
13 jaar geleden
ik heb er ook één, geweldig je merk nauwelijk dat je wakker wordt, dit in tegenstelling tot mijn oude radiowekker waar ik altijd rechtop in bed zat van schrik, wil nooit meer anders
sterredag
13 jaar geleden
vind het ook helemaal perfect, ben altijd al wel enigszins wakker voordat het geluidje af gaat spelen, je schrikt dus niet meer zo plotseling wakker waarbij je half met je ogen dicht de wekker weer uit mept en alleen maar verder wil slapen.

Andere antwoorden (5)

Koop een wakeuplight. Het lijkt flauwekul maar het werkt echt. Je wordt veel natuurlijker wakker en altijd 4 minuten voordat de wekkker eigenlijk zou gaan. Kheb er zelf een en helemaal happy.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wakeup lights werken net zo goed als slapen met de gordijnen open. Wakker worden is veel makkelijker als de gordijnen al open zijn. En dan gewoon een wekker zetten. Goedkoper dan een wakeuplight, maar natuurlijk minder makkelijk om voor een bepaalde tijd in te stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik tegenwoordig doe, is dat ik wakker wordt door een wakeup light. en ipv dat ik nog even blijf liggen, ga ik er direct uit en ga ik nog mediteren op de bank. Het voordeel is dat ik dan meteen mijn hoofd weer kan leegmaken die s'ochtends altijd vol zit met gedachten. Een beetje extra kwaliteit tijd zeg maar.
Ik heb nu meer het gevoel alsof ik echt wakker ben geworden en dan beter klaar ben voor de dag.

Als ik zou blijven liggen, dan moet alles wat meer achter elkaar en ben ik meer bezig met allerlei zaken. Kortom is er 'weer' geen tijd voor mezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Draai je verlichting van jou wekkerradio hoger .
En verschuif je wekkerradio iets zodat het licht niet direct in jou ogen schijnt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het net zo, dus ik heb een lamp aan de hele nacht met spaarlamp erin.