Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik oude brillen inleveren?

Eerst kon dat bij mijn eigen brillenwinkel Hans Anders, maar die doen dat niet meer.
Is er nog een andere opticien of inleverpunt voor mijn oude brillen?
Vind het zo zonde om ze weg te gooien.

9 maanden geleden
in: Optiek
Inekez1
9 maanden geleden
Pearle zamelt gebruikte brillen in voor de mensen in Congo.
https://www.pearle.be/nl_BE/over-pearle/glasses-for-congo
Ritsuka
9 maanden geleden
Ik woon in Nederland, is dat daar ook? Dit is de website van België
Inekez1
9 maanden geleden
Er staat dat de brillen vanuit de Belgische Pearle winkel naar het hoofdkantoor in Soesterberg (Nederland) worden gestuurd en vanaf daar naar Congo gaan. Dus ik ging ervan uit dat de Nederlandse winkels ook meedoen. Maar op de site kan ik er verder niks over vinden. Vraag het gewoon even na bij een winkel bij jou in de buurt.
Abcde
9 maanden geleden
Ik vond wel wat over Pearl, sommigen winkels doen mee, andere niet. Vragen dus bij de winkel bij jou in de buurt. https://www.leesbrillen365.nl/oude-brillen-inleveren/
HeerVoldemort
9 maanden geleden
@Abcde
Mooie profielfoto.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Recycle met de EyeCare Circle
Geef uw oude bril of contactlensblisters een nieuw leven!
Onze brillen worden gemaakt van hoogwaardige en duurzame materialen zodat u er lang plezier van heeft. In plaats van hem weg te gooien, kunt u hem bij ons inleveren. De EyeCare Circle voorkomt verspilling en geeft brillen een tweede leven. EyeCare-winkels zijn de enige in Nederland die dit project ondersteunen. Wij hergebruiken de materialen om er nieuwe producten van te maken. Samen gaan wij voor een groenere wereld! Dit kunt u bij ons inleveren:
(Lees meer...)
9 maanden geleden
Ritsuka
9 maanden geleden
Helaas is er volgens die winkelketen geen beschaving boven Utrecht.. ik woon in het Noorden van het land en daar zitten ze niet.
Toch bedankt.
Bij Grand Optical kun je oude brillen inleveren.
Zij doen er goed werk mee!
(Lees meer...)
9 maanden geleden
Abcde
9 maanden geleden
Dit kan alleen als je meedoet aan hun zichtplan, je kunt na 2 jaar je oude bril, die je bij hun hebt gekocht, inleveren voor het goede doel. De nieuwe bril die je dan mee krijgt, daar heb je voor maandelijks voor gespaard. https://www.grandoptical.nl/brillen/zicht-plan
Baglady
9 maanden geleden
Abcde
Dat ben ik niet met je eens. Ik heb recentelijk 2 nieuwe brillen gekocht bij Grand Optical, niet met het zichtplan, en kon mijn oude brillen inleveren voor het goede doel. Misschien is het per filiaal verschillend. Ik was in Almere Haven. Succes met je oude brillen ;)
Abcde
9 maanden geleden
Waarom staat er dan verder niets over op hun site? Je kunt gelijk hebben, dat het ook zonder zichtplan kan. Maar dan is de vraag nog, of het ook kan zonder aankoop van een nieuwe bril. Ook hier geldt dus, neem contact op met de winkel in jouw buurt en vraag het daar.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing