Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zag ik een half uur wazig aan mijn rechteroog terwijl ik geen bril heb en daarna weer gewoon zag?

Ik zat in de les en vroeg me af waarom ik de laatste letter r of de uitroepteken niet kon zien, ik dacht dat t aan het lichtinval lag maar later toen de les begonnen was, zag ik mijn buurvrouw rechts van mij ook niet zitten. Wel als ik met mijn hoofd bijdraaide zodat ik met mijn linkeroog kon zien. Ik zag met mijn rechteroog niet wat er aan de rechterkant van mij gebeurde.. Ik vond dit heel raar en werd er ook beetje raar van. Na halfuurtje was het weer over. Ik heb heel vaak mijn rechterhand voor mijn oog gehouden omdat ik met de linker beter zag. En minder raar voelde..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk een beetje vuil/slijm/slaap dat op de oogbol net voor de pupil zat.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Het kan ook een tia zijn. Dat er een klein stolseltje in een oogvat of hersenvat is gekomen. Dat daarna vanzelf is opgelost.
Dat komt vaker voor dan je denkt. Ook bij jonge mensen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding