Hoe lang na oogdruppelen niet fietsen?

En hoenlang moet ik een zonnebril dragen staat 48 uir is dit zo of overdreven

11 maanden geleden
in: Optiek
1.2K
HannekeJanssen
11 maanden geleden
Dat ligt er erg aan wat voor oogdruppels..... Als het oogdruppels zijn waarbij je pupillen verwijd worden: het licht buiten is nu heel scherp en zonnig, dus dan zie je erg weinig met vergrote pupillen!
tinus1969
11 maanden geleden
Nee, dit is niet overdreven.
SimonV
11 maanden geleden
Doorgaans kunnen de effecten van oogdruppels met atropinesulfaat enkele uren aanhouden. Het is het beste om te wachten tot uw gezichtsvermogen weer normaal is voordat u begint met activiteiten zoals fietsen, waarvoor een goede gezichtsscherpte en dieptewaarneming vereist zijn. Dit kan enkele uren tot een hele dag duren, afhankelijk van het individu en de specifieke dosering die wordt gebruikt.

Antwoorden (1)

Dat is overdreven. Je merkt na een half uur al niks meer van het druppelen en een zonnebril is alleen nodig bij fel zonlicht. Fietsen kun je meteen.
10 maanden geleden