Wat kan ik doen aan een geïrriteerde huid bij het dragen van een bril?

Mijn brillen zijn goed afgesteld, maar aan de rechter kant zit er een plekje (aanhechting tussen mijn hoofd en mijn oor) dat erg gevoelig is. Vermoedelijk komt dit doordat er een adertje vrij oppervlakkig door de huid achter het oor loopt.

Gevolg is dat zodra ik een bril opzet dit onprettig voelt. Zodra ik het pootje aan die kant iets omhoog duw zodat het niet meer op mijn oor rust is het gevoel weg.

Ik heb al een aantal weken geen bril gedragen om het te laten rusten maar het helpt niet. Ik heb dit trouwens bij de meeste brillen die ik heb opgezet. Misschien dat een lichter, dunner montuur wat helpt, maar mijn huidige montuur is al best dun. Ik kan toch niet eeuwig rondlopen met zo'n naar gevoel met het idee dat ik nooit meer een bril kan kopen die lekker zit?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Optiek
6.4K
ronron1212
5 jaar geleden
Bij de winkel de pootjes anders laten instellen zo dat je aan die kan geen last meer hebt
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Stellen van de bril is in de afgelopen maanden al veelvuldig gedaan, maar het lijkt erop dat het niet door de afstelling van de bril komt! Een bril moet nu eenmaal rusten op de oren, anders heb je een zwevende bril

Antwoorden (1)

Leg een blaadje van de smalle weegbree tussen het brillenpootje en de huid.
Wassen, kneuzen, 1 dag laten zitten.
Kans is groot dat het probleem na 1 x niet meer optreedt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Welke werking heeft dit?
Amadea
5 jaar geleden
"Weegbreebladeren kunnen uitwendig worden toegepast tegen insectenbeten, schaafwonden, bloedende wonden, slecht genezende wonden en zweren. Het is bloedstelpend omdat er zink en silicium in zit. Het werkt daarnaast ontstekingswerend en anti-bacterieel. Ook gaat het de werking van histamine tegen en is het aldus jeukwerend. Bovendien is het schimmelwerend. Hierdoor houdt weegbree de wond schoon zodat hij sneller en zonder complicaties heelt".Zo stelt infoteur Tom008. Maar het lijkt mij zeer stug dat het na één dag al voorgoed genezen zou kunnen zijn...