Is het erg als ik minder sterkte koop voor mijn lenzen?

Ik heb als sterkte -3,75. Is het dan erg als ik -3,50 koop of maakt dat niet uit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Optiek
1.8K
Parra187
6 jaar geleden
is het niet altijd zo dat de sterkte van lenzen iets minder zijn dan de sterkte van een bril? omdat lenzen dichterbij je ogen zijn volgens mij?
Amadea
6 jaar geleden
Ja, maar ik neem aan dat SelenaxGomez het over haar lenssterkte heeft. Dan zie je dus niet scherp. Dat kan in sommige situaties (met name in het verkeer) gevaarlijk zijn.

Antwoorden (1)

Om meer dan een reden is het niet zo goed om niet de juiste sterkte voor je lenzen te dragen.
Je ziet niet scherp, dit is onhandig en ook gevaarlijk in het verkeer.
Verkeerde sterkte kan klachten veroorzaken zoals hoofdpijn.
Het zou niet schadelijk voor de ogen zijn, maar wel extra vermoeiend.
-----
Vraag liever advies aan een goede opticien.
Toegevoegd op 27 maart 2018 03:13: tekst