Hoe voorkom ik afzakken van de bril bij zweten? (zie toelichting)

Ik speel regelmatig in een muziekgroep, waarbij door de inspanning/ warmte van podiumlicht ik begin te zweten. Ik heb echter mijn handen niet vrij om mijn telkens afzakkende bril omhoog te doen. Wat ik zoek is een soort elastische band o.i.d. die ik makkelijk aan de bril kan bevestigen, maar het liefst een die niet opvalt.
Bestaat zoiets? Linkje naar webshop zou perfect zijn :-)
Bedankt alvast.

Toegevoegd na 1 dag:
NB: het gaat om een bril zonder neusvleugels. Ik wil niets aan de bril verbuigen/ aan de bril vastplakken etc. maar door middel van bijvoorbeeld een elastische band o.i.d. de bril op zijn plek houden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
6.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan lijkt mijn antwoord DE oplossing.

Het beste antwoord

Het deel van de pootjes die achter je oren zitten aan elkaar maken met een elastiekje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn hier ook speciale elastiekjes voor, speciaal voor brillen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet ik niet,ongetwijfeld weet je opticien hier antwoord op, succes.

Andere antwoorden (1)

Ik heb hetzelfde probleem bij mijn zonnebril.

Dat los ik op door beide "neussteuntjes" stroef te maken zodat die minder makkelijk wegglijden.

Daarvoor zijn twee mogelijkheden:
Op de steuntjes "daar waar ze in contactzijn met de neus" wat contactlijm (Bizon kit)
aanbrengen. Als die is opgedroogd, dat wil zeggen als het oplosmiddel is verdampt, blijft een rubberlaagje achter wat vrij stroef is. Afhankelijk van de intensiviteit van het gebruik van de bril af en toe nieuwe Bizon kit aanbrengen.
Een andere mogelijkheid is het plakken van twee stukjes grof schuurpapier op beide steuntjes. Het schuurpapier op maat knippen en met Bizon kit lijmen.
10 jaar geleden
ItisILeClerc
10 jaar geleden
briljant!
Edraket
10 jaar geleden
Dank je.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn bril heeft geen neusvleugels en ik wil er niets aan vastlijmen, aangezien het om een bril van €600 gaat.
Ik ben op zoek naar een soort 'elastisch onzichtbaar brilkoord' :-)