Ik heb een erg duren bril gekocht maar er zit geen sterkte op kan ik er sterkte op laten zetten bij winkels zoals Pearl?

Dit is de bril https://www.google.nl/search?q=cartier+bril&espv=2&biw=1680&bih=944&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiCnqza8abRAhXLvBoKHbf6B04Q_AUIBigB#imgrc=TXeNG8Lx7mPt_M%3A

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Optiek
1.6K
Utrecht
7 jaar geleden
??
Een wat typische manier van beschrijven, "er zit geen sterkte op".
Je bedoelt dat je (ergens?) een montuur hebt gekocht met glazen zonder sterkte? En nu heb je toch glazen met sterkte nodig?
Je kan het proberen bij een opticien (zoals Pearl), maar of deze zomaar glazen gaan zetten in een elders gekocht montuur betwijfel ik.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@alip, Pearl is een ketenzaak die enorme service verleend. Als jij al een montuur hebt, kun je hen de sterkte op laten meten en er de glazen in laten zetten. Pearl doet dat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik doe het soms zelf ook. Zie een mooi montuur, maar de opticien die de oogmeting doet is er alleen op dinsdag en dan kan ik niet.

Antwoorden (1)

Als men ergens anders een montuur ziet dat men erg mooi vindt, kan men bij heel veel andere brillenzaken er glazen op sterkte in laten zetten. Het kan zijn dat men bv toen men het montuur kocht, geen tijd had de ogen op te laten meten, dan kan men naar willekeurig iedere zaak gaan en vragen om de oogmeting te verrichten en de glazen erin te laten zetten (tegen betaling natuurlijk). Van te voren even bellen voor een afspraak, een meting heeft altijd iets meer tijd en aandacht van de opticien nodig.