Sinds 2 dagen heb ik harde contactlenzen maar blijf dubbel en wazig zien. Gaat dit over?

Ik heb sinds 2 dagen voor het eerst contactlenzen. Ik zie vrij scherp maar omdat mijn ogen iets scheef staan zie ik alles een beetje dubbel. In mijn bril zat cilinder die dit corrigeerde. Harde lenzen zouden dit samen met het traanvocht moeten doen. Nu heb ik voor de 2e dag de lenzen in maar ik blijf alles dubbel zien. Hoe lang duurt het voor dit over is?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Optiek
1.5K

Het beste antwoord

Net zo lang als dat je ogen waren gewend toen wanneer je een bril ging dragen met cilinder.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit zou met een week wel weg moeten trekken. Uiteraard kan je dit altijd het beste bij je opticien navragen. Ook harde lenzen kunnen een cilindersterkte hebben, dit noemt men dan torische lenzen.