hoe worden mijn ogen beter?

Ik heb lenzen van -1.75. Ik wil graag mijn ogen verbeteren, weet iemand hoe ik dat kan verbeteren? Ik ken wortels eten al.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Optiek
1.3K

Antwoorden (2)

Niets kan kan de oogafwijking verbeteren,je zal er moeten leren mee leven.Indien de afwijking te groot wordt kan je eventueel je ogen laten laseren en hopen dat je dan terug op 0 komt.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ogen laten laseren kan niet altijd, je mag bijvoorbeeld niet jonger dan 18 zijn, de ogen moeten een bepaalde tijd stabiel zijn, dus niet slechter zijn geworden en je kunt maar laseren tot een bepaalde sterkte, ik dacht -10, maar dat anders zijn. Ook kan het niet als je bepaalde ziektes hebt, waaronder diabetes. Als je dit dus wil laat je goed voorlichten over de behandeling door een arts.
Er zijn wel bepaalde oefeningen, zoals de Bates-methode. Kan door middel van boeken of cursussen.