kan ik met een bril of lenzen bij het korps mariniers?

ik heb ooit mijn ogen laten testen, ik weet niet meer precies wat het was maar volgens mij was ten minste een van mijn ogen slechter dan -1. nou zou ik graag bij het korps mariniers willen als marinier. ik heb het een en ander gelezen over de toelatingseisen, maar ik weet niet of ik met mijn misschien slechte ogen en een bril of lenzen alsnog marinier kan worden, ook al zijn ze zonder bril afkeurbaar.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Optiek
7.2K

Antwoorden (1)

Dit staat te lezen op hun site:

Maximale afwijking +3/-5 en cilindrisch -1,5, maar voor sommige functies gelden zwaardere eisen. Een lichte vorm van kleurenblindheid is voor sommige vlootfuncties toegestaan.

Toegevoegd na 13 minuten:
Je zult dus eerst naar een opticien moeten om je ogen te laten testen. Daarbij gaat het dan vooral om een eventuele cilinder. Want als je meer dan -5 zou hebben dan wist je dat wel. Dan kan je niet goed zien zonder hulpmiddel.

De kans is daarom behoorlijk groot dat je wat jouw ogen betreft kan worden toegelaten bij het korps mariniers. Ja, is het antwoord.
Amadea