Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik daags na een staaroperatie werken, als ik de hele dag aan het beeldscherm zit?

'Computeren' mag, las ik op http://www.patientenverenigingstaar.nl/. Maar ook als ik -met onderbrekingen van 2x een kwartier en 1x een half uur- achter een beeldscherm zit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
10.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vraag je behandelend arts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ingreep is woensdag a.s. (binnen een week!). Dacht: misschien weet iemand dit wel uit eigen ervaring, ivm planning op mijn werk.
Ivana
9 jaar geleden
Zelfs als je geopereerde oog is afgeplakt, zal het hele oogspierstelsel toch meedraaien. Zeer vermoeiend dus. Lijkt me dat zo'n grote belasting wel eens te veel kan zijn. (ervaring)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Aangezien je de dag na een staaroperatie meestal op controlebezoek moet, zou ik er niet op rekenen dat je kunt werken.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eerste controlebezoek is pas na een week.
tinus1969
9 jaar geleden
O, ik dacht dat het altijd meteen de volgende dag is, ook om het erband er af te halen (ik ken iemand die tamelijk kort geleden een vergelijkbare operatie heeft gehad maar blijkbaar was dat toch net even anders).
Hoe dan ook, dat bevestigt mij alleen maar; niet werken tot je eerste controlebezoek lijkt me heel normaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Elk ziekenhuis, elke oogarts zal wel een eigen protocol hebben hierin. Verband mag je er de volgende ochtend zelf af halen. Eén week èn twee weken na de ingreep volgen nog controlebezoeken Gelre Ziekenhuizen Zutphen).
tinus1969
9 jaar geleden
Okee, dus verband haal je er de volgende dag zelf af -lijkt me verstandig om dat rustig te doen, niet 's ochtends vroeg bij het ontbijt. Als de planning van je werk ervan afhangt -ziek melden. Het is niet verstandig om die verantwoording te nemen/daardoor je onder druk te laten zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tinus 1969 toonde in antwoord en daaropvolgende reacties het meeste begrip voor de verschillende aspecten, waarmee ik rekening had te houden. Dank daarvoor.

Andere antwoorden (1)

Het maakt niet uit waar je naar kijkt. Of het naar je boekenkast is of naar een beeldscherm.
Het licht valt gewoon je oog binnen en geeft een reactie van het netvlies. Daar is niets vermoeiends aan.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Achteraf - de ingreep is inmiddels achter de rug en ik kan nu uit eigen ervaring spreken- vind ik deze reactie nogal kort door de bocht: het maakt voor mij wel degelijk uit of ik al werkend op een beeldscherm met allerlei tekens moet turen of -in uw voorbeeld- naar een boekenkast kijk.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding