tuurlijk!
Opzetten en gewoon kijken straks (als de wolken weggaan tenminste, want anders zie je nog niks)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kierkegaard47
9 jaar geleden
Ik denk dat er met de vraag bedoeld wordt of zo'n eclipsbril achteruit kan gaan in kwaliteit, en dat het daarom misschien niet meer veilig is om deze nu nog te gebruiken. De antwoorden die ik op deze vraag vind variëren, bij 'goede' brillen zou dit niet uit mogen maken (de soort die het feitelijke filter tussen 2 laagjes glas heeft om het te beschermen), maar bij brillen waarbij het filter gewoon 'op' het glas zit is het wat minder zeker. Veel hangt ook af van of de bril in goede omstandigheden bewaard is.

Andere antwoorden (1)

Na 16 jaar kan e.e.a. zeer verweerd en gebarsten zijn. Beter niet doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb mijn eclipsbril uit 1999 sindsdien drie keer gebruikt. De rest van de tijd heeft hij in de kast gelegen en dat zal voor de andere eclipsbrillen ook wel gelden. Er mankeert niets aan de bril.