ik heb lenzen gehad voor een halfjaar. er zijn vier doosjes die 3 paar lenzen bevat. hoelang gaat een lens mee dan?? snap er niks van..

ik ben btw vergeten te vragen hoe of wat, niet slim ja...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
1.1K

Het beste antwoord

Je hebt vier doosjes, twee doosjes voor je linkeroog, twee doosjes voor je rechteroog ( als het goed is, is er op de doosjes voor je rechteroog een sticker geplakt met de letter R).
In ieder doosje zitten 3 lenzen, dus 6 voor je linkeroog, 6 voor je rechteroog.
Per maand moet je een nieuw setje lenzen indoen. Dus verspreid over de 6 maanden (halfjaar) gebruik je 12 lenzen (6 setjes).

Dus stel je gaat ze vanaf vandaag dragen, dan is het handig rond dezelfde dag van de maand een nieuw setje te pakken.
Bijvoorbeeld: vandaag pak je een setje (1 linker, 1 rechter), die draag je een maand, en rond 26 augustus gooi je deze set weg en pak je weer een nieuw setje.

PS. Vergeet je lenzen niet in de potjes te doen met lenzenvloeistof, anders drogen ze uit en kan je ze weggooien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plusje, je antwoord klopt. Iedere maand een nieuwe lens in ieder oog.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vier doosjes met ieder drie paar lenzen, zijn dus 3x2x4=24 lenzen. Als iedere lens dan een maand gedragen wordt zou dat genoeg zijn voor een jaar.
Volgens VS moet het gaan om een half jaar, dus ergens klopt het niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt een linker- en een rechteroog flipjeboot, dus 2 doosjes van 3 stuks per oog. Het klopt dus wel. 6 Lenzen per half jaar. De lenzen zitten per stuk verpakt.