Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn lenzen lijken steeds verkeerd te zitten, hoe kan dit?

Als ik ze zachtjes naar mijn iris wrijf met mijn oogleden dicht ) dan zitten ze opeens weer goed en kan ik weer scherp zien, wat kan ik nu het beste doen?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb zachte daglenzen en ik heb dit al een week lang.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Soms kan het zijn dat er een luchtbelletje onder de lens zit. Die gaat meestal weg als je je oog helemaal open doet en dan van links naar rechts en van onder naar beneden kijkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het best kun je even naar je opticien gaan, die kunnen je hiermee het best verder helpen :) Succes

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zitten ze binnenste buiten? Droge of juist erge tranende ogen? Ik weet uit eigen ervaring dat ik deze klachten ook krijg van maandlenzen, maar niet bij de versie voor 3 maanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou het beste even langs de opticien kunnen gaan en dit probleem bij hun uitleggen, misschien dat ze je een andere lens kunnen voorschrijven waarbij je dit dit gevoel niet hebt. Welke lens draag je? bij sommige lenzen heeft de goede kant een blauwe tint voor gebruikersgemak zodat je zeker weet dat je lens niet verkeerd om draagt. Als de lens een “U” vormt met de uitlopende bovenkant, dan is de lens binnenstebuiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding