Hoe is je zicht met contactlenzen? zie uitleg

Ik heb een bril van maar -0.25 heel weinig dus maar het helpt wel voor mij. Ik probeer aan mijn bril te wennen maar kan er niet aan wennen vanwege: de rand van de bril, de zon die erop komt waardoor mijn zicht helemaal verlicht is en de spiegeling van het glas. Nu vraag ik me af hoe je met contactlenzen alles ziet. Zie je alles gewoon hetzelfde als zonder bril maar dan sterker? Dus zonder spiegeling etc.? Zijn er lenzen in mijn sterkte? En kan ik ze eerst proberen voordat ik ze moet kopen? alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Jaa tuurlijk zijn er die je kan ze voor heel goedkoop halen bij de hema of bestellen bij een brillenwinkel. Als je het van een brillenwinkel besteld dan mag je het daar proberen

Als je naar een goede opticien gaat, dan zal deze je oogsterkte opnieuw opmeten, de grootte van de lens meten en de bolling van je oog vaststellen, vanuit deze gegevens worden de bij jouw ogen passende lenzen besteld. Als deze binnen zijn (of voorradig), krijg je instructies hoe je ze moet inzetten, eruit halen en schoonmaken en bewaren. Koop zeker je eerste lenzen niet via het internet, of bij een winkel waar geen geen opticien is, lenzen moeten bij je ogen passen om prettig te zitten, ook zijn de instructies hoe je er mee om moet gaan belangrijk. Als je goed passende lenzen hebt, dan voel je ze niet zitten en verbeterd je zicht, zonder dat je last hebt van schitteringen. Bij de meeste opticiens is de mogelijkheid om ze vrijblijvend te passen er niet. Toegevoegd na 1 minuut: Je ogen hebben wel even tijd nodig om aan je lenzen te wennen. Toegevoegd na 7 minuten: Lenzen in de sterkte van -0,25 bestaan ook.

Als lenzengebruiker (inmiddels +5 jaar), kan ik je vertellen dat het hemels is om lenzen te dragen. Je voelt ze totaal niet zitten (als je er eenmaal gewend aan bent) en het lijkt alsof je zicht terug zoals vroeger is, toen je zicht nog "perfect" was.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100