Kan je maandlenzen nieuw uit de verpakking meteen indoen?

Ik heb voor het eerst maandlenzen. En ik vroeg me af of je ze uit de verpakking direct in kon doen of dat je eerst af moet spoelen met lenzenvloeistof of dat je ze zelf een tijdje in lenzen vloeistof moet zetten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
3.3K

Antwoorden (2)

kan je gelijk in doe. Heb ze zelf ook
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel eerst even je handen grondig wassen met, bij voorkeur, vloeibare zeep.
Volgens mij kan je ze gelijk indoen, maar sommige mensen zeggen weleens dat ze dan niet zo fijn aanvoelen in het begin, dus ik maak ze vaak heel onzorgvuldig schoon voor de zekerheid, haha.

Ik denk wel dat je ze gewoon in kan doen, behalve als anders is vermeld.