Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg ik droge branderige ogen vanwege mijn bril ? (zie uitleg)

Ben al jaren een tevreden contactlenzen-drager, en sinds een aantal jaren een bril erbij voor als ik eens geen zin heb in lenzen dragen.

Het valt mij toch wel op dat ik bij het dragen van de bril een droog branderig gevoel aan mijn ogen krijg, na een uurtje dragen ofzo. Dit gebeurt zowel bij het brildragen na de nachtrust, en ook wanneer ik deze op zet nadat ik zojuist mijn lenzen uit deed.

Aanvulling op mijn opmerking over het droge branderige gevoel: het is zo een gevoel alsof je veelte kort geslapen hebt en net wakker wordt.

Waar kan dit aan liggen ?

Je zou dit gevoel eerder bij lenzen verwachten. Ja dat voel ik ook wel maar dan op een 'normale' manier, niet lastig ofzo. Je weet dan gewoon dat je lenzen in hebt.

Zonder lenzen en zonder bril voel ik gewoon niks, gewoon normaal.

Dank.

CJ

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
10.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zit met hetzelfde probleem . De sterkte v mijn bril is nochtans goed (bevestigd door een andere optieker) Ben je al wijzer intussen ?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Op het moment dat iemand droge branderige ogen krijgt doormiddel van een bril en niet bij lenzen dan is de brilsterkte niet goed (te sterk).
Doordat de bril te sterk is en dat is bij een - bril zo dan gaan je ogen de teveel aan sterkte weg accommoderen.

Mijn advies ga eens naar de opticien om de sterkte te laten controleren van de bril!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor de reactie, ik kan er wat mee !

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding