Krijg ik droge branderige ogen vanwege mijn bril ? (zie uitleg)

Ben al jaren een tevreden contactlenzen-drager, en sinds een aantal jaren een bril erbij voor als ik eens geen zin heb in lenzen dragen.

Het valt mij toch wel op dat ik bij het dragen van de bril een droog branderig gevoel aan mijn ogen krijg, na een uurtje dragen ofzo. Dit gebeurt zowel bij het brildragen na de nachtrust, en ook wanneer ik deze op zet nadat ik zojuist mijn lenzen uit deed.

Aanvulling op mijn opmerking over het droge branderige gevoel: het is zo een gevoel alsof je veelte kort geslapen hebt en net wakker wordt.

Waar kan dit aan liggen ?

Je zou dit gevoel eerder bij lenzen verwachten. Ja dat voel ik ook wel maar dan op een 'normale' manier, niet lastig ofzo. Je weet dan gewoon dat je lenzen in hebt.

Zonder lenzen en zonder bril voel ik gewoon niks, gewoon normaal.

Dank.

CJ

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
10.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zit met hetzelfde probleem . De sterkte v mijn bril is nochtans goed (bevestigd door een andere optieker) Ben je al wijzer intussen ?

Antwoorden (1)

Op het moment dat iemand droge branderige ogen krijgt doormiddel van een bril en niet bij lenzen dan is de brilsterkte niet goed (te sterk).
Doordat de bril te sterk is en dat is bij een - bril zo dan gaan je ogen de teveel aan sterkte weg accommoderen.

Mijn advies ga eens naar de opticien om de sterkte te laten controleren van de bril!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor de reactie, ik kan er wat mee !