Hoe lang duurt het tot ik weer normaal zie na een oogcontrole?

Ben ongeveer een uur terug bij de oogarts geweest voor een controle. Hier heeft hij mij een paar oogdruppels gegeven zodat mijn pupillen wijder werden. Ik zie nu wazig en het doet pijn als ik in de zon kijk. Iemand enig idee hoe lang dit kan duren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
41.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op zaterdag?
Ivana
10 jaar geleden
Bij spoed kunnen ze je ook op zaterdag ontvangen (in het ziekenhuis bij voorbeeld)

Antwoorden (1)

Meestal is het na een paar uur helemaal over. In de zon kijken is helemaal verkeerd, meestal krijg je de tip buiten een zonnebril op te doen tot de pupillen weer normaal zijn. Logisch ook dat in het licht kijken pijn doet: de pupillen staan kunstmatig helemaal open en normaal gaan die bijna helemaal dicht als je in het zonlicht kijkt.
Maar de druppeltjes van de dokter zijn meestal na een uurtje of soms twee helemaal uitgewerkt.