Wie heeft er ervaringen met het leasen van een bril?

Is het verstandig om een bril te leasen of niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
1.8K
ronron1212
10 jaar geleden
Bril nieuw 150 aflossing maandelijks plus minus 16 euro per maand koop liever direct goedkoper.
Amadea
10 jaar geleden
Een bril is toch niet zomaar door een ander persoon te gebruiken? Ik dacht dat dat nou juist de clou van leasen is. Als je een goede ziektekostenverzekering hebt krijg je daar ook een deel van de bril voor betaald.
ronron1212
10 jaar geleden
wat bedoel je nu met de clou?
Amadea
10 jaar geleden
Een opticien heeft er geen baat bij om eigenaar van die bril te blijven omdat deze niet geschikt is voor een andere klant. Dus volgens mij kan je geen brillen leasen.
ronron1212
10 jaar geleden
Amadea je tekent een contract en betaald de bril dus dubbel en dwars
http://www.irisoptiek.nl/lease/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De bril wordt je eigendom als ik de site lees ronron. Hans Anders heeft dit ook,een brillenplan voor 3,50 p.mnd en om de twee jaar een nieuwe bril uitzoeken incl de glazen.Kom je uit op 84,- voor een bril.
ronron1212
10 jaar geleden
Ja natuurlijk het is gewoon een soort huurkoop.
ronron1212
10 jaar geleden
Het is gewoon geld klopperij een soort huurkoop.
Amadea
10 jaar geleden
Dus ze noemen het leasen, maar dat is het niet. Zeker om het aantrekkelijk te laten zijn...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet het niet want als je zonder dat brillenplan een bril incl. de glazen moet kopen,dan ben je een stuk duurder uit.
ronron1212
10 jaar geleden
Een normale bril daar moet je het mee vergelijken als je duurdere glazen nodig hebt dan wordt de lease ook duurder en bij het bril plan ook. Denk nou maar niet dat dat bril plan goedkoper is dan als je direct koopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vreemd want ik heb dat brillenplan en ben een stuk goedkoper uit dan dat ik zonder brillenplan een bril moet kopen. Als je Varifocus moet hebben dan is het plan iets duurder.
ronron1212
10 jaar geleden
Pearle Opticiens levert de juiste bril voor de juiste prijs. Wist u dat u bij ons al een volledige enkelvoudige bril hebt voor € 59
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zijn meestal actie's die niet elke moment van het jaar geldig zijn.

Antwoorden (1)

Je kan beter de bril gaan kopen!
Als je het gaat leasen en de bril gaat stuk.. dan moet je én het lease bedrag betalen én het hele bedrag van de bril.
En je loopt dan geen risico als het van jou eigendom is