Kan je advies vragen bij een andere opticiën?

Ik heb en bril aangeschaft met varifocusglazen
nu is het de 2de keer dat ik terug geweest ben voor correctie omdat ik niet goed kon lezen ik heb nieuwe glazen gehad.
nu ben ik nóg niet tevreden dat leesgedeelte is veel te laag aangestipt .
kan ik bij een onafhankelijke opticiën advies?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
1.1K

Het beste antwoord

Gewoon terug blijven gaan,ze zijn verplicht je te helpen toch?
Nu is het zo dat je altijd moet wennen aan die glazen, dat kan best een weekje duren.
Je moet gewoon de stand van je hoofd een beetje aanpassen.
En naar een andere winkel? ja je heeft net een nieuwe bril,denk niet dat ze dan blij met je zijn.
Je kan bij een ander bedrijf net doen of je een oogmeting wil, en dan niet zeggen dat je een nieuwe bril hebt.
Dan kan je de oogmeting vergelijken.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het probleem ligt niet bij de oogmeting, maar ligt bij de glazen van de bril, ik vind het eerste deel van je antwoord niet fout, maar weet niet wat ik met het tweede aan moet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt, ik heb wat aan da antwoord

Andere antwoorden (2)

Goede opticiëns zijn aangesloten bij een geschillencommissie. Mocht je er uiteindelijk niet uitkomen met je opticiën, dan kan je daar terecht.
De prijzen van glazen zijn zo hoog omdat ze in feite fouten zoals bij jou op die manier weer terugverdienen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk kun je naar een andere opticien, service bij opticiens is het hoogste dan bij welke retail dan ook. Een goede opticien zal je met alle plezier helpen en kijken of de bril die je gekocht hebt voldoet aan alle eisen. Succes ermee!