Wat kan de oorzaak zijn van telkens gelig vocht bij traanbuis van 1 oog?

Sinds 2 dagen ongeveer last van. Het is een beetje van dat gelige, wat dikkere vocht wat je soms ook als 'slaap' hebt bij je ogen. Alleen in plaats van alleen in de ochtend, word het nu bij mijn linkeroog bijna continu gemaakt.
Dus mijn zicht word dan wazig, dan knipper ik wat extra en gaat het tranen.

Dit is erg vervelend, wat zou dit kunnen zijn?
- het doet geen pijn en jeukt ook niet
- oog is niet rood
- ik heb niks raars gedaan om mijn oog te irriteren
- het traant bijna continu, als ik het wegdep komt het zo weer
- het is erger als ik voorover buk om iets van de grond te pakken

Ik ben sowieso van plan om naar de huisarts te gaan als het na het weekend nog niet over is, maar ik wilde even weten wat het zou kunnen zijn.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb nu ook hoofdpijn erbij, en begin wazig te zien met mijn linker oog (wat na veel knipperen vaak even weg is).
Dus maandag huisarts bellen.

10 jaar geleden
in: Optiek
2K

Het beste antwoord

Lijkt mij een ontstoken of geïrriteerd traanbuisje.
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Kun je er wat aan doen?
Ik voel verder geen irritatie, jeuk of pijn, het is ook niet rood of zo
jc54
10 jaar geleden
Ja , dat wordt druppelen, maar die moet je weer via je huisarts krijgen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Bij de huisarts geweest, een lichte oogontsteking.
Uiteindelijk besloten om er niks aan te doen, zodat het oog het zelf op kan lossen.
Het lijkt al wat minder te worden.

Andere antwoorden (2)

Baby's hebben dit ook vaak.

Dit kun je het beste schoonmaken met afgekoelde kamillethee. Een kompres hiervan geeft ook rust wanneer het ontstoken is en pijnlijk. Hier heb jij geen last van dus reinigen een paar maal per dag is voldoende.

Je kan ook gewoon afgekoeld (lauw) gekookt water nemen.
Vooral niet met je handen of een gewoon doekje. Het is namelijk wel besmettelijk en je kan het ook aan je Andere ook krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan een verstopte traanbuis zijn, als daar een bacterie inkomt vermeerderd deze zich snel, door de verstopping kan de bacterie er niet uit, wat een ontsteking kan veroorzaken. Naar je huisarts hiermee, deze kan de behandeling bepalen, dit kan bestaan uit antibiotica, of een operatie om de traanbuis te openen. hoe dit wordt behandeld kan alleen de arts bepalen.