waar ligt je stroma in het oog?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan iemand zo snel mogelijk antwoord geven?? ik heb het nodig voor een werk proef op school
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien moet je eerst leren googlen?

Antwoorden (2)

In de bron zie je een heel mooi plaatje maar dat kan ik helaas hier niet neer zetten.

Je stroma is de middelste laag van je hoornvlies. Zie dus het plaatje midden op de pagina in de bron.

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik kon het plaatje niet neerzetten omdat het verboden is om van die site te kopiëren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De dikte van het hoornvlies wordt voor ± 80 - 85% bepaald door het stroma. Stroma bestaat uit collageenvezels die georganiseerd zijn in parallelle bundels, cellen (keratocyten genoemd), en water (ongeveer 78%).
Het hoornvlies is opgebouwd uit een aantal lagen. Het buitenste deel is bedekt door een dun laagje 'huid' (epitheel, zie a). het binnenste laagje word het endotheel genoemd (zie c). Het stroma is het middelste laagje (zie b).
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het was bij mij niet toegestaan om de tekst en de afbeelding te kopiëren maar bij jou blijkbaar wel?